Detaily pred premiérou. Čo ponúkne nový Passat?

Detaily pred premiérou. Čo ponúkne nový Passat?

14. júla 2023 0 Od spiatocka.sk

Manažérom koncernu Volkswagen sa formát skorého debutu nových modelov v maskovacej kamufláži rozhodne páčil. Po crossoveroch Volkswagen Tiguan a Škoda Kodiaq sa podobne prezentuje aj ďalší Volkswagen Passat. V roku svojho 50. výročia ( prvý Passat debutoval v roku 1973) vstupuje tento model do svojej deviatej generácie.

Tradičný segment neprémiových automobilov triedy D / E v Európe už dlhé roky po sebe klesá. Ford, Opel, Citroen a Renault ho už opustili a Volkswagen pred rokom a pol vyradil z tamojšej ponuky Passat-sedan, neskôr ho nahradil elektrickým liftbackom Volkswagen ID.7. Európskemu Passatu zostalo už len kombi. A teraz bude tento typ karosérie jediný pre automobil deviatej generácie: nový Passat je pripravený iba vo verzii päťdverového kombi.

Navyše to už nie je samostatný vývoj. Passat B9 sa stal najbližším príbuzným novej generácie Škody Superb (ktorá sa, samozrejme, chystá aj v maskovaní). Teraz ich bude spájať nielen platforma a ponuka agregátov, ale aj unifikovaná karoséria (dizajnovo upravená) a dokonca aj miesto výroby: Passat a Superb nových generácií budú vyrábané v bratislavskom závode Volkswagen. Pozrite sa na zvrat histórie: prvý Passat bol zjednodušenou verziou Audi 80 a nový model sa stáva variáciou Škody.

Ale je to naozaj veľké auto. Nový Passat je dlhý 4917 mm, o 144 mm dlhší ako predchádzajúci B8 a o 55 mm dlhší ako súčasný Superb! Šírka so zmenou generácie sa zvýšila o 20 mm (až 1852 mm) a výška o 7 mm (až 1482 mm). Rázvor náprav sa zvýšil o 50 mm: teraz 2841 mm, čo je dokonca o 5 mm viac ako pri Superbe.

Passat kombi bol veľkorysý na litre batožiny už predtým, no teraz urobil ďalší prielom. Objem pod „plášťom“ narástol zo 650 na 690 litrov a so sklopeným zadným radom sedadiel z 1780 na 1920 litrov! Celkovo sa sem zmestí tretí rad sedadiel, hoci táto možnosť nie je k dispozícii. Vzdialenosť medzi dvoma existujúcimi radmi narástla o rovnakých 50 mm ako rázvor.

Nový interiér je navrhnutý takmer ako budúci Tiguan. Pred vodičom je 10,25-palcový prístrojový displej (k dispozícii sú štyri možnosti grafického zobrazenia). Multimediálny systém môže mať dotykový displej s uhlopriečkou 12,9 alebo 15 palcov (v závislosti od konfigurácie) a pod ním sú dotykové lišty na ovládanie klimatizácie. Za príplatok je plnohodnotný head-up displej.

Na stredovom tuneli už nie je volič prevodovky DSG, jeho funkcie sú priradené pravému spínaču na stĺpiku riadenia. Manuálna prevodovka však zostane v ponuke. Tlačidlá na volante sú analógové. A sľúbil vysokokvalitné mäkké plastové povrchy. Medzi príplatkami budú maticové svetlomety, ktoré zasiahnu 500 metrov. Hlavnou aktualizáciou platformy MQB Evo je voliteľné adaptívne odpruženie DCC Pro. Nové tlmiče majú dve ovládania ventilov (zvlášť pre stlačenie a odskok), takže rozdiel medzi komfortným a športovým režimom by mal byť výraznejší. Celkovo je ponúkaných pätnásť predvolieb odpruženia.

Ponuka si zachová benzínové turbomotory 1,5 TSI a 2,0 TSI, ako aj turbodiesel 2,0 TDI. Deklarované sú verzie s pohonom predných aj všetkých kolies. Hlavná pozornosť sa však sústreďuje na plug-in hybrid. Bude mať zvýšenú kapacitu batérie (asi 20 kWh namiesto 13), s ktorou dojazd v elektrickom režime dosahuje 120 km, ako aj jednosmernú nabíjačku. A ak je teraz Passat GTE ponúkaný iba v jednej verzii s výkonom 218 k, potom bude mať nový model dve úpravy, 204 a 272 k.

Úplná premiéra nového Passatu prebehne v septembri. Začiatok výroby je však naplánovaný až na začiatok roka 2024. Model pod značkou Škoda si navyše ponechá na výber z dvoch typov karosérie: liftback a kombi.