Test: Maserati Levante Diesel, výsosť Levante je športovec

Test: Maserati Levante Diesel, výsosť Levante je športovec

1. apríla 2017 0 Od spiatocka.sk

Auto na test zapožičala spoločnosť DS PLUS s.r.o., oficiálny importér Maserati.

Minulý rok nám v triede SUV pribudlo pár nových hráčov. Do tejto triedy pribudlo ultra luxusné Benley Bentayga, dynamický Jaguar F-Pace a športové Maserati Levante s poriadne agresívnym dizajnom. Tento rok sa pridala ešte Alfa Romeo s modelom Stevio a v blízkej dobe pribudne Lamborghini Urus.

Keďže sú SUVčka obľúbené vďaka svojej praktickosti, bezpečnosti a univerzálnosti, bolo aj Maserati nútené začať vyrábať SUV. Maserati odjakživa vyrába luxusno športové autá, tak SUV nemôže byť výnimkou. A ako jazdí? Všetko sa dozvieme pekne postupne.

 

Už navonok ukazuje svoju nebezpečnosť

Talianom dizajn áut proste ide. Ich autá sú nádherné a to aj niekoľko rokov po predstavení. Však nie jedna značka osloví talianske dizajnérske štúdio aby im navrhli auto. A Levante nieje výnimkou.

Už na prvý pohľad Levante ukazuje svoju dravosť, silu a agresivitu. Je jedno či spaľuje naftu alebo benzín. Vždy hrdo dáva najavo, že je kráľom ciest. Obrovská predná maska s krásnym trojzubcom uprostred. Drsné, tenké svetlá pridávajú na agresívnom charaktere. Každý šofér pred tebou keď zazrie masku radšej uhne. Málo kto chce zápasiť s takýmto drsniakom. Agresivita pokračuje ďalej aj po boku. Malý predný previs a tri výduchy vzduchu. Na exkluzivite pridáva nádherný trojzubec na C stĺpiku. Na zadnej strane dominuje štvorica koncoviek výfukov. No žiadne atrapy. Maserati Levante má plnohodnotné koncovky a to v každej verzii. Ak sa ti nalepí nejaký pretekár na zadok, nebude mať ani šajnu čo máš pod kapotou a hneď mu Levante ukáže, že je kráľ kráľov.

Ja som Levante, ja mám trojzubec a som tu kráľ

Otváram dvere, ktoré majú bezrámove okná. Sadnem do športovej sedačky, ktorá je potiahnutá kvalitnou červenou kožou. Ovládanie multimediálneho systému mám pri prevodovej páke, dokonca aj hlasitosť môžem ovládať kolieskom pri prevodovke. Ovládanie je intuitívne a pri rýchlej jazde nemusím rukami hádzať kade tade.

Stláčam tlačidlo štart na ľavo pod volantom. Motor naskočí a vôbec nieje počuť, že mám pod kapotou diesel s výkonom 275 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Zariadim D na 8-stupňovej automatickej prevodovke a kľudnou jazdou vyrážam pokiaľ sa motor nezohreje. Pruženie je komfortné a pekne filtruje slovenské nerovnosti. To aj v športovom režime. Kľudne si užívam tichú pohodovú jazdu. Prevodovka radí krásne plynulo bez cukania. Jedine čo pri kľudnej jazde môže niekomu prekážať (hlavne nežnému pohlaviu) je ťažšie riadenie. Do volantu sa prenáša všetko z vozovky. Hlavne keď sú na ceste koľaje, vo volante je to cítiť. Toto zapríčiňuje použitie hydraulického posilňovaču riadenia. Ale má to jedno veľké ALE a po čítaní ďalej to pochopíš.

Keď je motor už ako tak zohriaty. Zapínam športový režim. Hneď je zvonku počuť poriadne bublanie z výfukov. To má na svedomí špeciálny systém na koncovkách výfukov, ktorý zlepšuje zvuk. Pridávam na tempe a kráľ Levante s radosťou spolupracuje. Nájazd na diaľnicu beriem poriadne rýchlo. Kráľ si ide ako po koľajniciach a pýta si viac. Po diaľnici si bez najmenších problémov letí vysokou rýchlosťou, no ak sa náhodou strčí niekto predo mňa, hneď využijem poriadne brzdy. Tie sa dobre dávkujú a keď potlačím brzdia ako sa na agresora patrí.

Schádzam z diaľnice a smerujem na dva veľké kruhové objazdy. Samozrejme tu si to pýta ísť zasa rýchlo. Pri prechádzaní kruhovým objazdom využívam poriadne riadenie. Všetko cítim vo volante, kráľ má minimálne náklony a ESP mi nezasahuje do mojej radovánky. Keď opúšťam kruhový objazd, pridám plný plyn a výsosť ma okamžite katapultuje s miernou nedotáčavosťou von. Na rovine letím s pocitom, že na toto potrebujem pilotský kurz. Prevodovka radí okamžite ako má, dokonca ani manuálny režim nieje potrebný.

Do terénu nejdem. Ani väčšina budúcich majiteľov nebude výsosť zbytočne špiniť v teréne. Ale ak sa tak niekto rozhodne, Levante nebude mať problém. Svetlú výšku sa dá pomocou hydraulického pruženia upraviť až na 25 cm. Pohon všetkých štyroch kolies a asistent zjazdu z kopca zlepšia jazdu terénom. Dvere prekrývajú prahy, takže sa nemusím báť špinavých nohavíc.

 

Kráľ svoju posádku rozmaznáva

Moderné SUV musí zvládať všetko. Jazdu v teréne, športovú a pohodlnú jazdu, ale musí mať aj priestranný interiér, taktiež aj veľký batožinový priestor. Predsa kde bude dávať manželka kočík. No a kde si chlap naloží sudy piva pri ceste na chatu.

Levante si svoju posádku rozmaznáva. Všade je kvalitná koža, na sedačkách, palubovke, dverách aj lakťovej opierke. Luxus umocňuje práve drevo, ktoré je v tomto prípade lakované klavírnym lakom. Samozrejme každý si môže individualizovať podľa svojho vkusu. Predné sedačky vďaka svojmu dobrému bočnému vedeniu držia výborne posádku. Dajú sa elektricky nastaviť v rôznych smeroch a každý si nájde svoju polohu pri dlhých cestách. Vzadu tiež sedačky poskytnú dobrú oporu pri rýchlych jazdách. No iba na krajoch. Cestujúci v strede už to bude mať horšie. Ale priznajme, pokiaľ nemá auto tri samostatné sedačky, je to tak všade. Miesta je dostatok , to aj vzadu nad hlavou.

Kufor má objem 580 litrov a má dvojité dno. Zamrzí však klesajúca hrana, ktorá znižuje praktickosť. Ale ničoho sa neboj. Kočík, sudy piva a rôzne veci v pohode prevezieš.

 

Maserati je výnimočné

Ak sa niekto chce odlíšiť od okolia a nebaví ho už stereotyp nemeckej prémiovej trojky určite by mal porozmýšlať nad Levante. Dokáže ponúknuť krásny, agresívny nóbl dizajn, ktorý nevidím na každom rohu. V interiéri si doslova rozmázná svoju posádku. Svojím športovým charakterom sa zaraďuje medzi top SUV. Diesel, má nízku spotrebu od 8 do 11 l/100 km a svojim zvukom sa približuje skôr benzínu. Cena začína na sume 72 653€. Záruka je 3 roky bez limitu kilometrov s možnosťou jej predĺženia na 4 alebo 5 rokov. Dokonca v cene je bezplatný servis 5 rokov alebo 100 000 kilometrov.

A ako popísať jazdu v Levante jednou vetou? Po jazde som mal ešte celý deň úsmev na tvári.

Viac info na stránke Maserati.

ROZMERY A VÁHY
Celková dĺžka: 5003 mm
Celková šírka: 1968 mm
Výška: 1679 mm
Rázvor: 3004 mm
Pohotovostná hmotnosť: 2205 kg
Rozloženie váhy: 50% – 50%
Objem nádrže: 80 l
Objem batožinového priestoru: 580 l
MOTOR
Typ: V6 60°
Celkový výtlak: 2987 cm3
Maximálni výkon: 202 kW
Maximálni točivý moment: 600 Nm
Palivo: Diesel
VÝKON
Maximálni rýchlosť: 230 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h: 6.9 s
PREVODOVKA a POHON
Prevodovka: automatická, ZF, 8-stupňova
Pohon: 4×4
SPOTREBA a EMISIE
Spotreba kombinovaná: 7,2 l/100 km
Emisie kombinované (ECE+EUDC): 274 g/km

 

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.