Crossover BMW X2 debutoval takmer pred šiestimi rokmi a počas celej svojej životnosti na montážnej linke nikdy neprešiel plánovaným faceliftom. Doteraz zostal jedným z najstarších modelov v ponuke BMW, dokonca ani multimediálny systém nebol od roku 2017 aktualizovaný. Celosvetovo sa predalo približne 380 tisíc áut generácie F39. Teraz je ale pripravená druhá generácia BMW X2, ktorá dostala továrenské označenie U10, a ktorá má hneď aj elektrickú verziu iX2.
Stále je to technický príbuzný BMW X1, ktoré minulý rok zmenilo generácie, ale tvarový faktor je teraz iný. X2 sa stala obvyklým crossoverom v tvare kupé a ukázalo sa, že ide o akýsi „malý X4“. Ak sa však pozriete na rozmery nového produktu, je ťažké ho nazvať „malým“. V porovnaní s prvým BMW X2 pribudlo novému crossoveru až 194 mm na dĺžku (až 4554 mm), 21 mm na šírku (1845 mm) a 64 mm na výšku (1590 mm). Rázvor sa však zväčšil len o 22 mm na 2692 mm.
Objem batožinového priestoru závisí od výbavy vozidla a pohybuje sa od 515 do 560 litrov, pričom prvá generácia mala 470 litrov. Svetlá výška závisí aj od verzie: pre plne elektrické BMW iX2 je 167 mm a pre autá so spaľovacím motorom sa pohybuje od 191 do 207 mm. Najnižší koeficient aerodynamického odporu vzduchu má opäť elektrickä verzia 0,25. Ostatné verzie majú 0,27.
Na prvý pohľad sa môže zdať, že spredu je X2 výzorovo úplne identická s bratom X1, no pri bližšom skúmaní môžete vidieť, že to tak nie je. Autá majú mierne odlišné svetlá, nárazníky, aj tvar masky chladiča a kapoty. BMW X2 má širšie „ľadvinky“ a predné svetlomety majú ďalší schodík medzi sekciami. Z profilu je nízke sklonené veko v nesúlade s masívnymi „bokami“, silueta auta sa ukazuje ako ťažká. Zadná optika sa nepodobá žiadnej inej v rade BMW.
V interiéri už nie sú žiadne rozdiely oproti X1. Zakrivené displeje prístrojového panelu (10,25 palca) a multimediálneho systému (10,7 palca) s najnovšou škrupinou BMW OS 9.0 sú umiestnené na jedinom paneli, ktorý nemá priezory. Na stredovej lakťovej opierke s konzolovým držiakom sa nachádza miniatúrny volič prevodovky (len automatická, už nebudú verzie s tromi pedálmi), výstražné tlačidlo a tlačidlá parkovacej brzdy. Namiesto bežnej centrálnej konzoly je tu obrovský výklenok pre telefóny. Pod monitorom na palubnej doske je nainštalovaný jeden veľký vzduchový deflektor a vpravo a mierne nad ním sú dva široké deflektory pre cestujúcich.
V čase svojho debutu je BMW X2 ponúkané v piatich modifikáciách a táto sada je jedinečná. Juniorská benzínová verzia sDrive20i je vybavená trojvalcovým 1,5 turbo motorom rodiny B38 so 48-voltovým štartér-generátorom. Tento mild hybrid produkuje 170 koní a 280 Nm. Predtým benzínové BMW s 1,5 preplňovanými motormi niesli index 18i a označenie 20i bolo priradené štvorvalcovým dvojlitrovým motorom. Táto verzia má pohon len predných kolies.
BMW X2 sDrive18d je vybavené štvorvalcovým, dvojlitrovým biturbodieselom B47 bez elektrického motora a tiež bez pohonu všetkých kolies. Výkon motora je 150 koní a krútiaci moment 350 Nm. Pre americký trh je ohlásená aj verzia xDrive28i s dvojlitrovým benzínovým turbomotorom (244 k, 400 Nm) a pohonom všetkých kolies. Vrcholom ponuky so spaľovacím motorom je BMW X2 M35i xDrive (na fotografii modré auto). Samozrejme, žiadne tri a pol litra tu nie sú. Pod kapotou je rovnaký dvojliter B48 bez štartéra-generátora. Maximálny výkon „tridsaťpäťky“ v európskej špecifikácii je 300 koní a na niektorých iných trhoch vrátane USA 317 koní. Krútiaci moment je 400 Nm. Všetky verzie majú sedemstupňový automat s dvoma spojkami.
Samostatne vyniká BMW iX2 xDrive30, elektromobil s pohonom všetkých kolies s batériou s kapacitou 64,7 kWh. Celkový výkon oboch motorov je 313 koní a 494 Nm. Maximálny dojazd v cykle WLTP je 493 km. Všetky X2 majú vpredu nainštalované vzpery McPherson a vzadu trojprvkové zavesenie. Za príplatok je k dispozícii adaptívny podvozok so svetlou výškou zníženou o 15 mm (je štandardom pre verziu M35i).
Nová X2 má vstúpiť na trh v marci 2024. BMW hlási, že od leta 2024 bude paleta motorov doplnená o jednu dieselovú a jednu elektrickú verziu. Ceny budú zverejnené bližšie k začiatku predaja, no zamerať sa môžete na cenník X1: od 42 800 eur za základnú X1 sDrive18i, od 55 000 eur za elektrický iX1 xDrive30 a od 62 300 eur za X1 M35i xDrive. X2 v tvare kupé by mala byť o niekoľko tisíc eur drahšia.