BMW predstavilo svoje najväčšie SUV. Dámy a páni privítajte BMW X7.

BMW predstavilo svoje najväčšie SUV. Dámy a páni privítajte BMW X7.

17. októbra 2018 0 Od spiatocka.sk

Mníchovská automobilka nám minulý rok predstavila koncept X7 iPerformance, ktorý mal naznačiť budúce najväčšie SUV automobilky. Medzitým sa na internete objavilo množstvo špionážnych foto, ale aj sama automobilka zverejnila mnoho fotiek, na ktorých bola X7 s kamuflážou. Avšak BMW dnes oficiálne odhalilo nové X7, tak poďme sa naňho pozrieť.

BMW X7 má skoro rovnaký dizajn ako koncept X7 iPerformance, avšak sériová verzia má užšie ladvinky a širšie svetlomety. Mimochodom novinka má najväčšie ladvinky zo všetkých vozidiel BMW. Mne sa to moc nepáči. Sériová verzia má tiež jednoduchší dizajn spätných zrkadiel a rámov okien. Tiež v sériovej verzii nie je použitých pár dekoračných prvkov, ale presuňme sa k rozmerom. Najväčšie SUV mníchovskej automobilky je naozaj veľké. Na dĺžku meria 5 105 mm, na šírku 2 000 mm, na výšku 1 805 mm a rázvor je dlhý 3 105 mm. Objem batožinového priestoru je 360 litrov keď je všetkých sedem sedadiel rozložených. Ak sa tretí rad sedadiel sklopí, tak batožinový priestor má objem 740 litrov. So zloženým druhým radom sedadiel sa objem zvýši na 2 120 litrov. Už keď sme pri rozmeroch, tak druhý rad sedadiel ponúka o 90 mm viac miesta na nohy než BMW X5. Tiež vozidlo môže byť ako 6-miestné s troma radami sedadiel 2+2+2, no presuňme sa k výbave.

V základe X7 nájdeme adaptívne tlmiče a vzduchové odpruženie, 4-zónovú klimatizáciu, adaptívne LED svetlomety (laserové za príplatok), kožené čalunenie, el. predné sedadlá, panoramatické strešné sklo, digitálnu prístrojovú dosku a centrálny displej s uhlopriečkou obrazovky 12,3 palca. Na aute sú obuté v základe 20 palcové disky z ľahkých zliatin. Za príplatok môžu byť na aute 21 a 22 palcové disky z ľahkých zliatin. Za príplatok môže mať X7 aktívne stabilizátory, systém zábavy pre cestujúcich druhého a tretieho radu, 5-zónovú klimatizáciu, off-road balík a mnoho asistenčných systémov. Napríklad asistent jazdných pruhov, systém núdzového brzdenia a mnoho ďalšieho. Zaujímavá bude aj funkcia odomykania a štartovania cez telefón. Stačí telefón s NFC priložiť ku kľučke dverí a auto sa odomkne. Následne treba položiť telefón na miesto kde sa nabíja a auto sa môže naštartovať. Zo začiatku bude táto funkcia dostupná iba pre vybrané telefóny Samsung Galaxy. Ach jaj ten marketing.

BMW X7 dostane na začiatok u nás tri motorizácie

Dostávame sa k agregátom, ktoré budú dostupné na začiatku predaja. Asi najpredávanejší bude xDrive30d. Jedná sa o dieslový radový šesťvalec s objemom tri litre. Tento agregát má výkon 265 koní a krútiaci moment 620 Nm. Auto s týmto motorom sa dostane na stovku za 7 sekúnd. Kombinovaná spotreba by mala byť 6,5-6,8 l/100km. Ďalší výkonnejší diesel by si tipoval asi 40d, ale nie je to tak. Ďalší a najvýkonnejší diesel bude M50d. Jedná sa tiež o 3,0 litrový šesťvalec, ale s výkonom 400 koní a krútiacim momentom 760 Nm. Na stovku sa dostane za 5,4 sekundy a kombinovaná spotreba má byť 7,0-7,4 litra. Pre benzínových nadšencov bude k dispozícii xDrive40i. Jedná sa o prepĺňaný 3,0 litrový radový šesťvalec spaľujúci benzín s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Na stovku sa dostane za 6,1 sekundy a kombinovaná spotreba je 8,7-9,0 l/100km.  Najvýkonnejší agregát bude xDrive50i. Je to 4,4 litrový osemvalec s výkonom 462 koní a krútiacim momentom 650 Nm. Na stovku zrýchli za 5,4 sekundy a kombinovaná spotreba je 11,4 l/100km. Avšak tento motor nebude dostupný v Európe čo je škoda.

Nové BMW X7 sa bude vyrábať v americkom meste Spartanburg. Predaj je naplánovaný na marec 2019.