BMW M2 Racing Coupé: Štyri valce namiesto šiestich.

BMW M2 Racing Coupé: Štyri valce namiesto šiestich.

5. mája 2025 0 Od spiatocka.sk

Kompaktné dvojdverové BMW radu 2 je najdostupnejším autom s pohonom zadných kolies v súčasnej ponuke spoločnosti, vďaka čomu je obľúbeným medzi motoristami. Okrem toho sú obľúbené aj medzi skutočnými športovcami, ktorí pretekajú v rôznych amatérskych sériách. Špeciálne pre nich bola pripravená továrenská pretekárska verzia BMW M2 Racing. Čo sa však veľmi líši od cestného modelu M2.

V motoristickom športe sú juniorské BMW voľbou ľudí, ktorí sú šetrní a vedia počítať svoje peniaze. Preto inžinieri podľa vlastných slov vytvorili cenovo dostupné a odolné pretekárske auto, ktoré by si vyžadovalo minimálne finančné investície do údržby. Okrem toho sa sľubuje neuveriteľná (samozrejme pre značku športového auta) jednoduchosť ovládania „na hranici intuície“. V dôsledku toho BMW nazýva M2 Racing pretekárskym autom pre každého.

Preto by nemalo byť prekvapením, že 3,0-litrový šesťvalcový motor S58 s dvoma turbami (480 koní, 600 Nm), ktorý je inštalovaný v civilnom modeli M2, nie je k dispozícii v pretekárskej verzii. Kupé BMW M2 Racing má dvojlitrový štvorvalcový turbomotor, ktorý vychádza z civilného agregátu B48. Jeho výkon je 313 koní a 420 Nm, zatiaľ čo na sériových „dvojkách“ tento motor produkuje maximálne 245 koní a 400 Nm. Pohotovostná hmotnosť pretekárskeho kupé je však iba 1498 kg oproti 1780 kg pri modeli M2: tento rozdiel sa vysvetľuje nielen menším motorom, ale aj zjednodušeným interiérom. Turbomotor je spárovaný s automatickou prevodovkou ZF 8HP, ktorá má sedem z ôsmich stupňov. Pohon zadných kolies je s uzávierkou diferenciálu a samostatným chladičom. Maximálna rýchlosť je 270 km/h.

Medzi ďalšie prvky kupé BMW M2 Racing patrí výfukový systém s pretekárskym katalyzátorom, zosilnený brzdový systém, tlmiče KW, nastaviteľné stabilizátory a kolesá s pneumatikami Goodyear s rozmerom 265/660 R18. Karoséria auta má zváraný bezpečnostný rám, okná z polyméru Makrolon namiesto skla, strešný panel z uhlíkových vlákien a pokročilú aerodynamickú karosériu. Interiér teraz obsahuje škrupinové sedadlá Sabelt GT-AM a štandardný hasiaci systém, pričom klimatizácia zostala zachovaná.

Rovnako ako všetky kupé druhej série, aj model M2 Racing sa bude vyrábať v Mexiku. Vyvolávacia cena v Európe je 98-tisíc eur, ale vzhľadom na rozsiahly katalóg možností sa táto suma dá ľahko zvýšiť. Pre porovnanie: civilné BMW M2 so šiestimi valcami stojí v Nemecku od 77 500 eur. V blízkej budúcnosti sa nové BMW M2 Racing vydá na dobytie pretekárskych tratí v Európe, Amerike a Ázii, vrátane 24-hodinových maratónov. Živá premiéra športového vozidla sa uskutoční na otváracom ceremoniáli sezóny šampionátu DTM v nemeckom Oscherslebene.