Aston Martin spravil výskum tlačidiel a senzorov v interiéri. Čo je najlepšie?

Aston Martin spravil výskum tlačidiel a senzorov v interiéri. Čo je najlepšie?

27. marca 2024 0 Od spiatocka.sk

Moderná móda dotykových ovládačov v interiéroch áut je teraz v rozkvete, aj keď sa už začali objavovať predpoklady na ústup. Niektorí výrobcovia, ako napríklad startup s elektrickými vozidlami Lucid, oznámili zavedenie fyzických ovládacích prvkov. Iní, ako Hyundai, ich počet zvyšujú, iní, ako Toyota, ich vôbec neopustili. Nedávno Euro NCAP, známy svojim nezávislým bezpečnostným testovaním, uviedol, že bude v hodnotení pokutovať vozidlá, ktoré nebudú mať povinný zoznam fyzických spínačov. Anglický výrobca superautomobilov Aston Martin sa rozhodol podeliť o vlastnú metodiku určovania potreby hardvérových tlačidiel, kľučiek a pák.

Nejde o virtuálne modelovanie na superpočítačoch ani o spracovanie petabajtov štatistických údajov pomocou neurónových sietí. Britská metóda je rovnako tradičná ako samotný predmet štúdia. Zorganizovala sa malá skupina zamestnancov Aston Martin, z ktorých každý mal za úlohu riadiť niekoľko áut a vytvoriť si vlastný dojem o jednoduchosti používania rôznych ovládacích prvkov. Potom bol zostavený konsolidovaný zoznam kľúčových funkcií, ktoré vyžadujú jednoduchý a rýchly prístup a ich umiestnenie v džungli menu multimediálneho systému naopak vyvoláva podráždenie. Dokonca bola vynájdená jednotka na meranie nespokojnosti – „faktor piss-off“.

Podľa šéfdizajnéra Aston Martin Milesa Nurembergera bolo možné určiť, ktoré funkcie musia mať hardvérové ​​ovládacie prvky, práve pomocou „rozhorčeného faktora“. Dizajnér vysvetlil: „Ak chcete zvýšiť alebo znížiť hlasitosť hudby, zmeniť teplotu v kabíne v tých minútach, ktoré strávite manipuláciou s dotykovou obrazovkou, prichádzate o klienta. Koniec koncov, získal negatívnu skúsenosť.“ Bohužiaľ, Norimberger nezverejnil úplný zoznam najdôležitejších funkcií, možno je to obchodné tajomstvo.

Tento zoznam je však ľahké určiť pri pohľade na stredovú konzolu najnovšieho nového produktu Aston Martin, prerobeného superauta Vantage. Jeho interiér bol vytvorený novou technikou a je bohato posiaty tlačidlami a ovládačmi vrátane ovládačov audiosystému a klimatizácie, režimov jazdnej elektroniky, núdzových výstražných tlačidiel a mnohých ďalších. Je zrejmé, že Briti viac než splnili vyššie uvedené požiadavky Euro NCAP: smerovky, výstražné svetlá, zvukový signál, stierače čelného skla a núdzové volanie eCall Astonu sú riadené hardvérom.

Mimochodom, tím zodpovedný za interiéry v Aston Martine sa za pár rokov rozrástol z piatich na približne dvadsať ľudí. A čo je najdôležitejšie, ich slová sa nelíšia od ich činov. To isté sa nedá povedať napríklad o koncerne Volkswagen. Napriek predchádzajúcim prísľubom sa nielenže neponáhľa s vrátením hardvérových tlačidiel a „vykrúcaní“, ale pridáva ešte viac dotykových jednotiek preplnených funkciami a to aj vo svojich prémiových modeloch.