Aktualizovaný Volkswagen Golf GTI Clubsport si zachováva rovnaký výkon.

Aktualizovaný Volkswagen Golf GTI Clubsport si zachováva rovnaký výkon.

3. júna 2024 0 Od spiatocka.sk

Hothatch Volkswagen Golf GTI, ktorý bol nedávno aktualizovaný spolu so základným modelom, hoci stratil manuálnu prevodovku, je o niečo výkonnejší. Výkon turbomotora 2.0 TSI bol zvýšený z 245 na 265 koní. No modernizačný program pre najextrémnejšiu verziu GTI Clubsport sa zaobišiel bez ďalších konských síl. Dvojlitrový motor radu EA888 evo4 produkuje rovnakých 300 koní a 400 Nm, rovnako ako pred štyrmi rokmi. Stále však ide o najvýkonnejší Golf s predným náhonom a zvýšenie výkonu bez prechodu na pohon všetkých kolies by sotva prinieslo nejaký hmatateľný benefit.

Ostatné technické vlastnosti verzie Clubsport sa tiež nezmenili. Hatchback je vybavený sedemstupňovou prevodovkou DSG a elektronicky riadenou uzávierkou diferenciálu, za príplatok je k dispozícii adaptívne pruženie DCC. Jazdná elektronika má špeciálny režim vyvinutý špeciálne pre Nürburgring, ktorý trochu zmierňuje pruženie pre použitie na trati.

Štandardne je obmedzovač rýchlosti pre nemecké autá nastavený na štandardných 250 km/h. Ak si ale objednáte balík Race, obmedzovač sa odstráni a Golf GTI Clubsport môže dosiahnuť 267 km/h. Predtým bola táto možnosť dostupná len pre jubilejnú špeciálnu verziu Golfu GTI Clubsport 45. Čas zrýchlenia na „stovk7“ je rovnakých 5,6 sekundy ako predtým, oproti 5,9 s pre aktualizovanú verziu GTI.

Extrémny Volkswagen Golf GTI Clubsport sa navonok líši od bežného GTI iným nárazníkom so zväčšenými otvormi, pre ktoré bolo potrebné zbaviť sa pixelov svetiel. Verzia Clubsport je teraz štandardne vybavená 19-palcovými kolesami (predtým mal základ 18-palcové) a za príplatok si môžete objednať ľahké kované „topánky“ (8 kg každé koleso). Clubsport mal už predtým veľký spojler vzadu a zväčšené výfukové potrubie.

Aktualizovaný Volkswagen Golf GTI Clubsport sa u európskych predajcov objaví až v októbri, takže cena zatiaľ nebola zverejnená. Základné GTI v Nemecku teraz stojí minimálne 44 500 eur, no príplatok za 300-koňovú verziu bude zrejme značný.