Aktualizovaný Hyundai i30 N dostane vyšší výkon, nižšiu váhu a automatickú prevodovku. Manuál zostáva v ponuke.

Aktualizovaný Hyundai i30 N dostane vyšší výkon, nižšiu váhu a automatickú prevodovku. Manuál zostáva v ponuke.

24. septembra 2020 0 Od spiatocka.sk

Hothatch Hyundai i30 N bol predstavený v roku 2017 a od predstavenia sa predalo v Európe viac ako 25 000 kusov. Tento dobrý hothatch dostal množstvo ocenení a niet divu, že prichádza aktualizovaná verzie. Čo ponúkne? Na to sa pozrieme nižšie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nový Hyundai i30 N je na prvý pohľad iný. Predná maska dostala nový dizajn a predné LED svetlá dostali športovejší dizajn. Nové sú aj 19-palcové kolesá, ktoré sú v balíku Performance. Kolesá ušetria na váhe až 14,4 kg a sú obuté do pneumatík Pirelli P-Zero. Vzadu sa nachádzajú väčšie koncovky výfukov. Vďaka tomu vyzerá i30 N športovejšie.

V ponuke bude až sedem exteriérových farieb.

• modrá Performance Blue
• biela Polar White
• červená Engine Red
• červená Sunset Red
• sivá Shadow Gray
• tmavosivá Dark Knight
• čierna Phantom Black

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Interiér prešiel taktiež zmenami. Ako prvé určite do oka padnú odľahčené sedadlá N Light Seats, ktoré sú o 2,2 kg ľahšie. Okrem toho vyzerajú veľmi dobre. Samozrejmosťou sú aj bezpečnostné prvky Hyundai SmartSense:

•  Autonómne núdzové brzdenie teraz aj s detekciu chodcov (FCA-P)
•  Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou (LFA)
•  Systém monitorovania mŕtveho uhla (BCW) (iba hatchback)
•  Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA-R) (iba DCT, iba hatchback)
•  Výstraha na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCW) (iba hatchback)
•  Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA) (iba DCT, iba hatchback)

Nový model i30 N obsahuje aj Performance Driving Data System s vylepšenou grafikou pre jednoduché používanie, ktorý slúži na monitorovanie a zlepšovanie schopností vodiča počas jazdy na okruhu. Tento systém zaznamenáva a zobrazuje údaje z jazdy vrátane informácií o výkone, krútiacom momente a o plniacom tlaku turbodúchadla. Obsahuje aj meranie času na kolo a zrýchlenia, čo sa zíde počas jazdy na okruhu.

Hyundai i30 N 2021

Vylepšenia sa odohrali aj pod kapotou. Motor 2,0 T-GDi poháňa predné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku alebo 8-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku N DCT. Štandardná verzia i30 N má výkon 250 koní a krútiaci moment 353 Nm. Verzia s balíkom Performance dostáva výkon 280 koní a krútiaci moment 392 Nm. Zrýchlenie 0-100 km/h trvá 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 250 km/h. Motor verzie Performance poskytuje lepšie reakcie a intenzívnejšie zrýchlenie pre viac zábavy na cestách aj na trati. Motor s plochou výkonovou krivkou sa vyznačuje tým, že viac krútiaceho momentu a výkonu dodáva pri nižších otáčkach a tak pri každodenných jazdných situáciách využíva viac z potenciálu motora. Nový model i30 N dosahuje maximálny krútiaci moment v rozpätí medzi 1 950 až 4 600 ot./min. a maximálny výkon pri 5 200 ot./min. Vďaka tomu je zrýchľovanie v pásme stredných a vysokých otáčok lepšie a konštantne vysoký výkon je k dispozícii v rôznych podmienkach. Samozrejmosťou sú lepšie brzdy, N Corner Carving Differential a elektronicky riadený diferenciál (eLSD).

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Do ponuky pribudla aj 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT s mokrou spojkou. Na chladenie spojok sa využíva olej. K dispozícii bude aj manuálne radenie rýchlostí s pádlami pod volantom. Radiť rýchlosti je možné a pomocou voliča prevodovky a to klasický spôsobom. Radenie dole smerom dopredu a radenie hore smerom dozadu.

Prevodovka N DCT ponúka aj tri nové funkcie:

N Grin Shift (NGS) na 20 sekúnd maximalizuje silu motora a prevodovky, čím prinesie výkon, ktorý vodičovi zaručene vyčarí úsmev na tvári. Vodič aktivuje funkciu tlačidlom na volante a odpočítavanie zvyšného času dostupnosti funkcie sa objaví na prístrojovej doske.

N Power Shift (NPS) sa aktivuje pri zrýchľovaní s viac ako 90-percentným využitím výkonu. Pri radení smerom nahor potom nepríde k žiadnej strate pri prenose výkonu na kolesá. To vyvolá „push-feel“ efekt a umocní zábavu z jazdy.

N Track Sense Shift (NTS) automaticky rozpozná podmienky ideálne pre dynamickú jazdu, napríklad na pretekárskom okruhu, a aktivuje sa automaticky. Pri voľbe správneho prevodového stupňa a času preradenia využíva moment optimálneho výkonu na rovnakej úrovni ako profesionálni pretekári.

N Grin Control System
Rovnako ako predchádzajúca generácia modelu i30 N, režim radenia N Grin Control System poskytuje vodičovi možnosť výberu medzi piatimi rôznymi jazdnými režimami: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jazdné režimy v závislosti od rôznych jazdných podmienok upravujú reakcie motora, tlmičov, elektronického stabilizačného systému ESC, elektronického samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential, zvuku výfuku, volantu a prevodovky, aby ich prispôsobili rôznym podmienkam jazdenia. V režime N Custom si môže vodič vytvoriť vlastné nastavenie jednotlivých súčastí spomedzi režimov Eco, Normal, Sport a Sport+, aby presne vyhovovali jeho požiadavkám a aktuálnym podmienkam na ceste.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Aktualizovaný Hyundai i30 N bude dostupný začiatkom roka 2021.