
Aktualizovaný Voyah Free+ získal iný interiér.
27. mája 2025V roku 2020 sa SUV Free stalo prvým modelom značky Voyah, ktoré vytvorilo koncern Dongfeng pre drahé a prestížne modely. O tri roky neskôr už SUV prešlo ľahkou aktualizáciou, ale na aprílovom autosalóne v Šanghaji bol predstavený rozsiahlo modernizovaný Voyah Free+. Vtedy neexistovali žiadne detaily a dokonca aj interiér auta bol skrytý za tónovanými oknami. Až teraz spoločnosť Dongfeng zverejnila prvé údaje.

Voyah Free+ si zachoval svoj známy vzhľad, no získal úplne prepracovanú prednú časť: zmenili sa svetlomety, predné blatníky, kapota a mriežka chladiča. Zadné strešné stĺpiky stratili čierne vložky a vzadu sa objavil nový nárazník. Dĺžka (4915 mm) a šírka (1960 mm) sa zväčšili o 10 mm kvôli odlišným zadným plochám. A celková výška sa vďaka lidaru systému automatického riadenia Huawei ADS 4 zvýšila o 15 mm (až na 1660 mm).


Predtým autá Voyah nemali lidary, ale teraz sa autopilot objaví vo všetkých modeloch a Free+ je prvým z nich. Huaweiho lidar má 700 lúčov s dosahom 300 metrov, ktoré skenujú priestor pred autom a lidaru pomáha ďalších 48 senzorov a kamier. Systém je riadený dvoma mikročipmi s kapacitou 1000 TPS. Vývojári sľubujú, že s takýmito zbraňami bude automatický brzdový systém schopný fungovať pri rýchlostiach až 160 km/h.



Veľké zmeny sa udiali aj v interiéri, ktorý prišiel o tri obrazovky v jednej výsuvnej jednotke na palubnej doske. Namiesto toho je tu typická architektúra s malým prístrojovým displejom a veľkým tabletom mediálneho systému v strede. Multimediálny systém beží na operačnom systéme Huawei Harmony OS Cockpit 5.0, čo znamená bezproblémovú integráciu s ďalšími službami od tohto IT giganta. Volič prevodovky sa nachádza na stĺpiku riadenia. Centrálny tunel je, rovnako ako predtým, vyhradený pre duálne 50-wattové bezdrôtové nabíjanie a odkladacie priestory na drobnosti. Veľká schránka v lakťovej opierke má teraz jedno veko.

Voliteľne je k dispozícii pokročilý audiosystém s rozložením 7.1.4 a 22 reproduktormi. Navyše, štyri z nich sú zabudované do opierok hlavy predných sedadiel a ďalšie je vyrezané do predného panela a má vlastné kontúrové osvetlenie. Cestujúci na zadných sedadlách si užijú väčšie sedadlá a lakťové opierky, samostatné vetracie otvory a diaľkové ovládanie klimatizácie. Nakoniec sú všetky dvere vybavené elektrickými pohonmi a zatváračmi.

Pre Voyah Free+ bola zatiaľ oznámená iba jedna hybridná verzia s jediným elektromotorom s výkonom 292 koní na zadnej náprave (namiesto 272 koní vo vozidlách pred faceliftom). Ale benzínový motorgenerátor s objemom 1,5 litra si síce zachoval preplňovanie turbodúchadlom, ale stratil časť výkonu: 129 koní. oproti predchádzajúcim 150 koňom. Elektrický dojazd sa tiež mierne znížil (225 km namiesto 235 km), kapacita batérie však zatiaľ nebola zverejnená. Hmotnosť hybridného vozidla sa zvýšila z 2150 na 2250 kg a maximálna rýchlosť je stále obmedzená na 180 km/h.

Úplná premiéra modelu Voyah Free+ sa uskutoční v najbližších mesiacoch.