Abarth 500e je prvým elektrickým vozidlom športovej značky.

Abarth 500e je prvým elektrickým vozidlom športovej značky.

24. novembra 2022 0 Od spiatocka.sk

Abarth sa teda prechodu na elektrickú energiu dočkal. V Európe sa predstavuje batériový hothatch Abarth 500e vyrobený na základe sériového modelu Fiat 500e 2020. Spoločnosť navyše tvrdí, že elektromobil sa stal najlepším Abarthom v histórii a dokonca preň prišla so špeciálnym sloganom „Viac Abarth ako kedykoľvek predtým“. Medzi deklarované výhody oproti benzínovým Abarthom patrí optimálne rozloženie hmotnosti, zväčšený rázvor a okamžité reakcie na stlačenie plynového pedálu. Realita však asi bude iná.

 

Rozdielov oproti pôvodnému elektrickému Fiatiku ale až tak veľa nie je. Napríklad výkon elektromotora namontovaného na prednej náprave je 155 koní a 235 Nm oproti 118 k a 220 Nm pre vrcholnú verziu pod značkou Fiat. Podľa týchto údajov je elektromobil porovnateľný s benzínovým hatchbackom Abarth 595, v ktorom turbomotor 1,4 T-Jet produkuje 165 koní a 230 Nm.

Pod podlahou je nainštalovaná rovnaká lítium-iónová batéria s kapacitou 42 kWh ako vo Fiate. Ale dojazd je 250 km podľa cyklu WLTP oproti 300 km. Zabudovaná je jednosmerná nabíjačka a má výkon 85 kW. Hmotnosť takéhoto elektrického hatchbacku je však takmer 1,4 tony! Oproti 1044 kg pre benzínový model Abarth 595.

Vývojári sa veľmi snažili uviesť príklady, v ktorých je elektromobil citeľne dynamickejší ako benzínový hatchback a na porovnanie sa berie aj silnejší Abarth 695 s turbomotorom s výkonom 180 koní. Napríklad zrýchlenie zo 40 na 60 km/h trvá len 1,5 s oproti 2,5 s benzínovému Abarthu. A ak dve autá súčasne začnú zrýchľovať zo 60 km/h, tak kým elektromobil zrýchli na 100 km/h, benzínový Abarth naberie len 91 km/h. Sú to však smiešne porovnania.

Rovnako ako predchádzajúce modely, aj Abarth 500e je ponúkaný ako tradičný trojdverový a polokabriolet so sklopnou strechou. Uvítanú verziu Scorpionissima si najskôr môžete objednať v limitovanej edícii 1949 kusov (na počesť roku založenia Abarth). Takéto autá majú maximálnu výbavu (sklenená strecha, celoobvodové kamery, audio systém JBL a mnoho ďalšieho) a špeciálny dekor. Hatchback stojí 43 000 eur, polokabriolet 46 000 eur.

Jednoduchšie možnosti bude možné objednať od decembra. Ceny ešte neboli zverejnené, ale elektromobily budú v každom prípade drahšie ako benzínové, veď aj Abarth 695 teraz stojí od 30-tisíc eur. Predaj v Európe sa začne v júni budúceho roka a okrem toho sa Abarth 500e objaví aj v Južnej Amerike a Japonsku.