
Znovuzrodený Shelby GT350. Preplňovaný, ale bez Fordu.
27. januára 2025Ford prestal vyrábať modely Mustang Shelby GT350 už v roku 2020 a odvtedy ani neoznámil oživenie. Zrejme v novej generácii Mustangu túto úpravu nahradil variant Dark Horse a Ford už pre svoje autá nebude používať meno zosnulého Carrolla Shelbyho. Spoločnosť Shelby American sa preto ujala vývoja verzie GT350 na vlastnú päsť! Predstavila svoje vlastné superšporty Shelby GT350 a Shelby GT350R. Je to ešte autentickejšie, pretože presne pred 60 rokmi, v januári 1965, debutoval prvý Shelby Mustang GT350.


Navonok sa nový Shelby GT350 líši od základného Mustangu novou hliníkovou kapotou (s väčším prívodom vzduchu), originálnou maskou chladiča a vyvinutým splitterom na nárazníku. Vzadu sa objavil malý spojler, no na požiadanie ho možno vymeniť za plnohodnotné krídlo. Voliteľne je ponúkaná aj dodatočná úprava karosérie z uhlíkových vlákien a tónovanie okien (pre rôzne stavy sú k dispozícii rôzne stupne nepriepustnosti fólie). Hadie odznaky a emblémy Shelby sú nainštalované po celej karosérii, ale oválne logo Ford je vyhlásené za personu non grata. K dispozícii sú 20-palcové kované kolesá obuté do pneumatík špecifických pre Shelby.


Interiér je vybavený sedadlami obšitými kožou a vyšívaným firemným logom. Podobné výšivky sa nachádzajú na pôvodných podlahových rohožiach a prahy sú zdobené špeciálnymi znakmi. Na palubnej doske je štítok so sériovým číslom. Páka manuálnej prevodovky má patentovanú guľovú hlavicu.

Hlavné funkcie sa ukrývajú pod kapotou. Predchádzajúci továrenský Mustang Shelby GT350 mal atmosférický motor Voodoo V8 5.2 s plochým kľukovým hriadeľom, ale ten už v Mustangoch nie je dostupný. Shelby preto vzal štandardný Coyote V8 5.0 (487 k), ktorý môže byť za príplatok vybavený preplňovaním. Výsledkom bolo, že sada jednotiek bola identická s predtým prezentovaným modelom Shelby Super Snake. S kompresorom Whipple, výfukovým systémom Borla a efektívnejším chladiacim systémom sa výkon motora zvyšuje na 821 koní a je dodávaný so zosilnenými hriadeľmi. Vybrať si môžete šesťstupňový manuál alebo desaťstupňový automat. Odpruženie má nové tlmiče, pružiny a stabilizátory.


Zároveň bola prestavená okruhová verzia GT350R, na príprave ktorej sa podieľajú špecialisti z Turn Key Automotive. Takéto autá sú štandardne vybavené kompresorom V8 a jeho výkon je zvýšený na 842 koní a je spárovaný iba so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Podvozok obsahuje pretekárske komponenty JRI a brzdový systém pochádza od Alcon Racing. Súčasťou štandardnej výbavy je súprava karosérie z uhlíkových vlákien, ponúka sa len biela farba karosérie, ale môžete si vybrať odtieň podpisových pruhov. Vnútri je klietka, sedadlá Sparco so štvorbodovými pásmi a pretekárska časomiera AiM Solo 2. Toto kupé môže legálne jazdiť aj po verejných komunikáciách.



Vyrobí sa len 526 kusov Shelby GT350 a 36 kusov GT350R, pretože toľko bolo vyrobených pôvodných GT350 pri ich debute v roku 1965. Zatiaľ je uvedená len cena kupé GT350 s kompresorom: 110-tisíc dolárov. Superautá Shelby GT350 budú predávať len špeciálne autorizovaní predajcovia Ford v USA. Neskôr je prisľúbený malý zvýšený počet kusov pre zámorské trhy.