Vracia sa Celica GT-Four WRC? Toto je Toyota GR86 Rally Legacy turbo kupé s pohonom všetkých kolies.

Vracia sa Celica GT-Four WRC? Toto je Toyota GR86 Rally Legacy turbo kupé s pohonom všetkých kolies.

6. novembra 2024 0 Od spiatocka.sk

Toyota pripravila na americkú výstavu SEMA mnoho showcarov. Teraz bolo odtajnené nemenej zaujímavé auto, kupé Toyota GR86 s turbomotorom a pohonom všetkých kolies! Sériová „osemdesiatka“ nemá ani jedno, ani druhé a zatiaľ sa ani neočakáva. A okrem toho je výstavný automobil vyrobený v štýle rally modelu Toyota Celica GT-Four z deväťdesiatych rokov.

Prvé informácie o tomto prototype sa objavili v polovici leta, keď kalifornská spoločnosť Evasive Motorsports práve začala s rozsiahlou prerábkou základného kupé. Myšlienka je na prvý pohľad jednoduchá: do karosérie GR86 implantovať podvozok s pohonnou jednotkou a prevodovkou z hot hatchu GR Corolla (ktorý je technicky rovnaký ako GR Yaris). Aby sa to však podarilo, GT86 musela byť vážne prerobená, v skutočnosti sa zmenilo jej usporiadanie!

Veď sériová Toyota GR86 je postavená na platforme Subaru s pozdĺžne uloženým motorom boxer a pohonom zadných kolies. Táto mašina zároveň disponuje priečne inštalovaným radovým trojvalcovým turbomotorom G16E-GTS s objemom 1,6 litra (304 k, 370 Nm) a pohonom všetkých kolies s hlavným predkom. Vodič si môže vybrať z rôznych režimov, ktoré menia trakciu prenášanú v rozmedzí 40 – 70 %.

Pre inštaláciu priečneho a citeľne vyššieho turbomotora do GR86 bolo potrebné kompletne prerobiť motorový priestor a predný pomocný rám a boli vyrobené originálne úchyty na pohon všetkých kolies. Boli nainštalované nové hriadele a náboje náprav, vyrobené na mieru špeciálne pre tento projekt. V odizolovanom interiéri sa nachádza ochranná klietka, pretekárske sedadlá a volant Sparco. Nakoniec je na stredovom tuneli charakteristická páka sekvenčnej prevodovky.

Navonok Toyota GR86 Rally Legacy starostlivo kopíruje dizajn svojich vzdialených pretekárskych predkov. Červená a zelená grafika na bielej karosérii je presne ako na rally autách Toyota Castrol z 90. rokov. Náladu rally podčiarkuje aj dodatočná rampa na prednej časti, masívne červené blatníky, pretekárske bočné zrkadlá a ľahké presklenie. Vzadu je nainštalovaný veľký spojler a dvojité výfukové potrubie sa nachádza v strede zadného nárazníka. Vzhľad dopĺňajú biele kolesá Speedline obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport.

Toyota nazýva prototyp GR86 Rally Legacy splnenou fantáziou a oslavou minulých úspechov v rally. Hromadná výroba však neprichádza do úvahy kvôli celkovej zložitosti, vysokej cene a nutnosti certifikovať všetky zmeny. Existuje však šanca na oživenie sériového modelu Toyoty Celica a show car GR86 Rally Legacy má tiež preskúmať záujem verejnosti o takéto auto.