Vozidlá Lada budú v budúcnosti postavené iba na platforme Renault. Stane sa Lada bežným vozidlom aliancie?
14. januára 2021Automobilové aliancie sa snažia šetriť peniaze najmä vývojom vozidiel na rovnakých. Taktiež sa inštalujú do vozidiel rovnaké motory. Vďaka tomu netreba míňať peniaze na vývoj motorov. Ruskú Ladu z časti vlastní aliancia Renault-Nissan, ale v súčasnosti Lada používa prevažne vlastné motory a platformy. To sa bohužiaľ o pár rokov zmení.
Francúzsky koncern Renault predstavil nový plán svojho strategického rozvoja Renaulution. Tento plán prezentoval nový generálny riaditeľ koncernu Luca de Meo, ktorý je vo funkcii od 1. júla 2020. Plán obsahuje informácie o tom ako bude v ďalších rokoch prebiehať vývoj. Vozidlá Lada prejdú do troch rokov na modulárne platformy Renault-Nissan. To znamená, že vozidlá Lada opustia súčasnú koncepciu a budú podobné s vozidlami Dacia.
Nové vozidlá budú postavené na novej platforme CMF-B-LS. Táto platforma nahradí súčasnú platformu B0.
V roku 2023 prídu na trh dve vozidlá segmentu B. Pravdepodobne to bude nová Granta a nová Niva. V roku 2024 bude predstavený ďalšie vozidlo segmentu B. Pravdepodobne Granta kombi. V roku 2025 sa môžeme tešiť na vozidlo segmentu C a nástupcu Lada Vesta. Veľkosťou bude sa jednať o vozidlo podobné Škoda Octavia alebo Škoda Kodiaq.
Čo sa týka motorov, tak môžeme počítať so spaľovacími motormi na benzín a LPG. Vozidlá Dacia dostanú aj hybridný systém E-Tech.
Automobilka Lada plánuje vyrobiť až 600 000 vozidiel ročne na platforme CMF-B-LS.
Stratia vozidlá Lada svoju ideológiu a povesť? Pravdepodobne nie. Vozidlá Lada si zachovajú súčasnú ideológie, ale môžeme očakávať aj novšie technológie. Jednoduchosť sa pravdepodobne vytratí, čo je veľká škoda.