Vozidlá BMW X5 a X6 boli súčasne aktualizované.

Vozidlá BMW X5 a X6 boli súčasne aktualizované.

9. februára 2023 0 Od spiatocka.sk

Len týždeň po premiére aktualizovaných Mercedesov GLE a GLE Coupe debutovali aktualizované verzie ich hlavných konkurentov, BMW X5 a X6. A ak sa autá s trojlúčovou hviezdou navonok takmer nezmenili, BMW zvolilo iný prístup.

Naľavo – bolo, napravo – stalo sa

Neprišlo však k žiadnym radikálnym zmenám. Nový výraz tváre s dvojposchodovou optikou, ako starší staršie vozidlo BMW X7 , modely X5 a X6 nedostali. Nový štýl sa zatiaľ spolieha len na najväčšie a najprestížnejšie modely spoločnosti. Preštylizované autá sa však dajú ľahko identifikovať. Dostali nové užšie svetlomety (výška znížená o 35 mm) so zabudovanými svetlami v podobe dvojitých šípok, ktoré majú na starosti aj smerovky.

BMW X6 so základným balíkom M Sport

BMW X5 je teraz štandardne vybavené balíkom xLine, ktorý obsahuje rozšírené čierne lemovanie okolo karosérie. A BMW X6 v tvare kupé sa teraz štandardne dodáva s balíkom M Sport s agresívnejším bodykitom, 20-palcovými kolesami a M-odpružením. Za príplatok je k dispozícii bujný čierny dekor. Pre X5 je stále voliteľný balík M Sport a po prvýkrát sú k nemu ponúkané osvetlené ladvinky. Predtým sa dali objednať len pre model X6.

BMW X5 s príplatkovým M športovým balíkom

Pokiaľ ide o dizajn karosérie, tu sa restyling dotkol iba X5. Má nové zadné svetlá so vzorom v tvare X a iný zadný nárazník. Pri X-šestke zmenili konštruktéri len orámovanie výfukového potrubia. Napokon je ponúkaná rozšírená paleta farieb karosérie pre celú rodinu.

Po modeli X7 našli juniorské vozidlá BMW nový interiér. Teraz majú aj jeden panel s dvomi obrazovkami, nazvaný BMW Live Cockpit Plus. Pred vodičom je 12,3-palcový prístrojový displej a 14,9-palcový multimediálny dotykový displej. Už tu nie je samostatný panel ovládania klimatizácie (zachovalo sa len pár tlačidiel), všetky ovládacie prvky sú integrované do multimediálneho systému a z centrálnych deflektorov ventilácie zostali len malé výrezy v obložení.

Palubná doska je už v základe potiahnutá koženkou, pred spolujazdcom je zabudovaný svietiaci ornament s indexom modelu či logom M-division. Namiesto plnohodnotného „automatického“ joysticku je teraz miniatúrny volič, no radiace páčky sú súčasťou základnej výbavy. Mediálny systém má rozšírené online možnosti a jednou z nových možností je BMW Digital Key Plus, ktorý vám umožní odomknúť a naštartovať auto zo smartfónu.

Najzávažnejšie vylepšenia sa dotkli plug-in hybridu BMW X5 a v jeho prípade je zmena indexu xDrive45e na „dospelejší“ xDrive50e zaslúžená. Trojlitrový benzínový turbomotor je posilnený z 286 koní až 313 koní (krútiaci moment 450 Nm je rovnaký) a výkon elektromotora zabudovaného v prevodovke bol zvýšený zo 113 koní a 265 Nm až na 197 k a 450 Nm. Maximálny výkon hybridnej sústavy vzrástol z 394 na 490 koní a krútiaci moment zo 600 na 700 Nm.

Kapacita batérie umiestnenej pod zadným sedadlom sa zvýšila z 22,3 na 25,7 kWh a maximálny dojazd v elektrickom režime sa zvýšil z 88 na 110 km v cykle WLTP. Kapacita palubnej AC nabíjačky sa zvýšila z 3,7 kW na 7,4 kW. Nakoniec sa čas zrýchlenia na „stovku“ skrátil z 5,6 na 4,8 sekundy. Najvýkonnejšie verzie X5 M a X6 M budú aktualizované neskôr.

Čo sa týka podvozku, okrem upravených kalibrácií priniesla modernizácia do vozidiel len nové stabilizátory. V základnej konfigurácii je pružinové odpruženie s adaptívnymi tlmičmi, za príplatok je vzduchové pruženie, aktívne stabilizátory a aktívny zadný diferenciál.

Aktualizované vozidlá sa začnú predávať v apríli, hoci objednávky sú už otvorené a ceny boli oznámené. V Nemecku stojí BMW X5 od 86 300 eur a za BMW X6 si pýtajú minimálne 93 400 eur.