Vozidlá Alpina B3 GT a B4 GT prešli aktualizáciou. Majú viac výkonu.
8. júna 2024Značka Alpina sa stala majetkom koncernu BMW pred dvoma rokmi, no na základe dohody do januára 2026 si zachováva doterajší spôsob fungovania ako súčasť spoločnosti Alpina Burkard Bovensiepen. Prípravy na prechod na nový formát už prebiehajú: napríklad značka Alpina už nevozí autá piatej a siedmej série, ktoré nedávno menili generácie. Ale zostávajúce modely Bovensiepen sú stále v ponuke a sú modernizované po darcovských BMW. Po vydaní aktualizovaných automobilov radu 3 a 4 sa predstavili obnovené modely BMW Alpina B3 (sedan a kombi) a B4 (liftback), ktoré teraz majú predponu GT.
Hlavnou črtou aktualizácie bolo ďalšie zvýšenie výkonu 3,0-litrového radového biturbo motora S58 zo 495 na 529 koní. Teraz sú podľa tohto ukazovateľa Alpiny symbolicky nižšie ako továrenské modely BMW M3 Competition a M4 Competition iba o jeden konský výkon. Krútiaci moment zostal nezmenený (730 Nm), pretože je už citeľne väčší ako má M (650 Nm). Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies a automat ZF 8HP76.
Vďaka tomu sú autá o 0,2 sekundy rýchlejšie na zrýchlenie na 100 km/h. Sedan B3 GT to zvládne za 3,4 sekundy, zatiaľ čo kombi B3 GT Touring a liftback B4 GT to zvládnu za 3,5 sekundy. Rýchlosť na 200 km/h sa vyrovná sedanom a liftbackom (11,6 s), no kombi mierne zaostáva (12,0 s). Maximálna rýchlosť sa zvýšila o 3 km/h pre všetky modely: 308 km/h pre sedan a 305 km/h pre kombi a liftback. Alpine tak predčí BMW M3 Competition nielen výkonom, ale aj dynamikou zrýchlenia do 100 km/h (3,5 s pre továrenský sedan a 3,6 s pre kombi) a do 200 km/h. (11,8 a 12,4 s).
Aby zodpovedali zvýšeným dynamickým schopnostiam, má podvozok modelov B3 GT a B4 GT väčší priemer zadného stabilizátora a nové tlmiče. Predné zavesenie má zosilnené upevňovacie body. Riadenie a zadný diferenciál majú upravené nastavenia.
Zovňajšok Alpine B3 sa nezmenil, ale liftback B4, podobne ako darcovské BMW, dostal novú svetelnú výbavu. Všetky modely majú M-nárazníky, no s originálnymi doplnkami v podobe splittera a difúzora a zadnú časť zdobí výfuk so štyrmi okrúhlimi koncovkami. Vzhľad dopĺňajú charakteristické 20-palcové viaclúčové kolesá s bronzovým povrchom. Aktualizácie interiéru sú rovnaké ako pri pôvodných BMW.
Aktualizované modely sú už k dispozícii na objednávku. V Nemecku stojí sedan BMW Alpina B3 GT od 101 700 eur, kombi od 102 900 eur a za liftback B4 GT si pýtajú minimálne 105 100 eur. Mimochodom, naftové modely D3 S a D4 S stále zostávajú vo svojej predfacelift podobe.