Volvo XC90 prešlo druhou zmenou dizajnu.
6. septembra 2024Volvo nahlas oznámilo revíziu plánu elektrifikácie. A symbolom týchto zmien bolo už druhýkrát aktualizované Volvo XC90. Podľa pôvodnej stratégie malo odísť z pódia a ustúpiť elektrickému modelu EX90, no pred dva a pol rokom sa spoločnosť rozhodla predĺžiť jeho výrobnú životnosť, aby neprišla o tradičných kupcov, ktorí potrebujú autá so spaľovaním. Preto po desiatich rokoch od premiéry našla XC90 nový dych.
Zľava doprava: verzie 2014, 2019 a 2024
Druhá aktualizácia sa ukázala byť ešte väčšia ako prvá, ktorá sa uskutočnila v roku 2019. SUV má nové zúžené svetlomety, iný predný nárazník a masku chladiča s nezvyčajným vzorom, ktorý odráža korporátny znak s diagonálnym pruhom. Zadná časť sa tak výrazne nezmenila, šošovky svetiel sa však stmavli a výfukové potrubia zmizli z nárazníka (skryté pod plastovou lištou). Dĺžka zostáva rovnaká s presnosťou na milimeter (4953 mm). Objavili sa nové možnosti kolies.
Hlavnou zmenou v interiéri je nový moderný multimediálny systém, ako majú najnovšie elektrické vozidlá Volvo. Uhlopriečka obrazovky sa zväčšila z 9,2 na 11,2 palca, takže telo obrazovky teraz stúpa nad palubnú dosku. Samotné multimédiá majú novú grafiku, sadu Google aplikácií a možnosť aktualizácie online.
Zmenili sa aj ventilačné deflektory a prepracovaný bol stredový tunel. Teraz má ďalší držiak na poháre, priehradku na drobnosti a bezdrôtové nabíjanie. Rovnako ako predtým môže mať Volvo XC90 päť, šesť alebo sedem sedadiel (posledné dve s tretím radom sedadiel). Rozšírilo sa používanie recyklovaných materiálov na dokončovacie materiály.
Neexistujú však prakticky žiadne technické aktualizácie. Volvo síce predlžuje životnosť spaľovacích motorov, no bude ich len modernizovať, aby spĺňali budúce ekonomické štandardy. Jediná naftová verzia D5 bola vyradená z ponuky, takže zostali tri modifikácie s dvojlitrovým benzínom, osemstupňovou automatickou prevodovkou a samozrejmosťou je pohon všetkých kolies. Základné odpruženie je s pružinami vpredu a priečnou pružinou vzadu za príplatok je vzduchové odpruženie.
Verzie B5 (250 k, 360 Nm) a B6 (300 k, 420 Nm) sú mild-hybridy so 48-voltovým štartovacím generátorom, ktorý pomáha pri rozjazde (14 k, 40 Nm). Pohon všetkých kolies je v tomto prípade „mechanický“, so spojkou na zadnej náprave. Takéto úpravy však budú dostupné len mimo Európy. A Volvo XC90 T8 je dobíjateľný hybrid, v ktorom spaľovací motor (310 k, 400 Nm) poháňa predné kolesá a vzadu je nainštalovaný samostatný trakčný elektromotor (145 k, 309 Nm). Kapacita trakčnej batérie, ktorá je umiestnená v stredovom tuneli, sa zvýšila z 9,2 na 14,7 kWh. V elektrickom režime dokáže XC90 prejsť 63 km v cykle WLTP a celkový dojazd presahuje 800 km.
Výroba aktualizovaných vozidiel Volvo XC90 sa začne vo Švédsku v blízkej budúcnosti. Začiatok predaja sa očakáva pred koncom roka, no známe sú už aj ceny. Napríklad v Nemecku je to minimálne 87 500 eur za dobíjateľný hybrid T8. A v USA ceny začínajú na 58 450 dolároch za mild hybrid a 73 000 dolároch za XC90 T8.