Volkswagen predstavil Passat Pro. V čom sa líši od kombi?
3. septembra 2024V Európe je nový Volkswagen Passat B9 ponúkaný len ako kombi. Pre Čínu sú ale pripravené dva Passaty. Jeden z nich sa volá Magotan: na trh bol uvedený v júli a výroba bola organizovaná v zariadeniach spoločného podniku FAW-Volkswagen. A konkurenčný SAIC-Volkswagen JV predstavil svoju verziu až teraz, na autosalóne v Chengdu. A toto auto sa volá Volkswagen Passat Pro.
Čínsky Passat z roku 2018 nesúvisí so svojím bývalým európskym menovcom. Najnovší Passat Pro je ale najbližším príbuzným nového kombi: predná časť karosérie je úplne rovnaká. Na výber je ako základná varianta „pokojného“ dizajnu, tak aj „športová“ verzia s agresívnejším nárazníkom a čiernym dekorom.
Čínsky sedan je väčší ako európske kombi: rázvor sa zväčšil na 2871 mm (plus 30 mm) a celková dĺžka presiahla päť metrov (5006 mm). Aj sesterský Magotan s rovnakým rázvorom má skromnejšiu dĺžku 4990 mm. Šírka sedanu je 1850 mm, výška je 1489 mm. V ponuke sú kolesá s priemerom od 17 do 19 palcov.
Interiéry oboch čínskych sedanov sú navrhnuté takmer identicky a od európskeho kombi sa líšia predovšetkým prítomnosťou tretej obrazovky (11,6 palca) pre spolujazdca. Tablet multimediálneho systému v strede má uhlopriečku 15 palcov a prístroje pred vodičom majú uhlopriečku 10,25 palca. Nechýba head-up displej s rozšírenou realitou, obrysové osvetlenie a systém arómy vzduchu. Audiosystém Harman/Kardon má 16 reproduktorov. V maximálnej konfigurácii môže Passat Pro ponúknuť vyhrievanie, ventiláciu a masáž na zadných sedadlách, ako aj elektricky nastaviteľný sklon operadla. Autopilot podporuje druhú úroveň autonómie a vznikol v spolupráci s výrobcom dronov DJI.
Rovnako ako Magotan, aj nový Volkswagen Passat Pro je ponúkaný v dvoch čisto benzínových verziách. Oba majú sedemstupňové DSG a pohon len predných kolies. Základný turbomotor 1,5 TSI produkuje 160 koní a 250 Nm a starší 2,0 TSI vyvinie 220 koní a 350 Nm. S ním sedan zrýchli na 100 km/h za 7,6 sekundy. O žiadnych hybridných úpravách, ktorými európske kombi disponuje, sa zatiaľ nehovorí.
Spoločný podnik SAIC-Volkswagen uviedol, že starý Passat zatiaľ zostane na montážnej linke a nový Passat Pro sa bude spočiatku predávať súbežne s ním. Predaj by sa mal začať pred koncom roka.