Volga sa vracia späť. Predstavili tri nové modely Volga.

Volga sa vracia späť. Predstavili tri nové modely Volga.

21. mája 2024 0 Od spiatocka.sk

Moskvič už bol oživený s pomocou čínskeho automobilového priemyslu. Teraz podľa rovnakého scenára sa vracia Volga. Dnes sa na výstave CIPR-2024 („Digitálny priemysel priemyselného Ruska“) v Nižnom Novgorode ukázali tri autá pod oživenou značkou Volga.

Všetky tri autá sú prepracované modely Changan. Okrem toho vybrané autá neboli zahrnuté do oficiálneho ruského sortimentu spoločnosti. Volgy sa od čínskych originálov líšia nielen logami, ale aj odlišnou mriežkou chladiča a predným nárazníkom. Závažnejšie zmeny neboli oproti čínskym vozidlám tu ale nie sú.

Changan Raeton PlusChangan Raeton Plus

Volga C40

Volga C40

Sedan Volga C40 sa formátom najviac približuje pôvodnej sovietskej Volge. Zdrojom je 2022 Changan Raeton Plus. Sedan je dlhý 4800 mm, má rázvor 2770 mm, má nezávislé zavesenie zadnej nápravy, motor naprieč a pohon predných kolies.

Changan X5 PlusChangan X5 Plus

Volga K30

Volga K30

Ďalšie dve autá sú SUV, Volga K30 a Volga K40. Prvým je Changan X5 Plus, ktorý debutoval v roku 2020 pod značkou dcérskej spoločnosti Oshan (už bol zatvorený). Kompaktné SUV má dĺžku 4490 mm, rázvor 2710 mm, to znamená, že ide o spolužiaka Chery Tiggo 7 Pro Max.

Volga K30

A darcom pre Volgu K40 bol čerstvý Changan Uni-Z, ktorý debutoval v roku 2022 pod názvom Oshan Z6 2022. Veľkosťou a formátom je spolužiakom novej generácie modelov Haval F7 a Geely Atlas: dĺžka – 4699 mm, rázvor – 2795 mm. V Číne sú modely X5 Plus aj Uni-Z ponúkané len s pohonom predných kolies. Všetky tri Volgy sú vybavené benzínovým turbomotorom 1,5 (188 k, 300 Nm) a sedemstupňovým automatom s dvoma mokrými spojkami.

Changan Uni-ZChangan Uni-Z

Volga K40Volga K40

Volga K40Volga K40

Montáž automobilov Volga bude vykonávať nová spoločnosť JSC „Výroba osobných automobilov“, na tento účel bude prenajatá dielňa GAZ, ktorá sa do roku 2022 zaoberala výrobou modelov Volkswagen a Škoda. Montáž by sa mala začať v tomto roku a v roku 2025 dôjde k prechodu na celocyklovú výrobu (so zváraním a lakovaním karosérií). Sľubovaná je aj hĺbková lokalizácia komponentov. Uvádza sa, že objem investícií do projektu vrátane investícií do výskumu a vývoja, organizácie výroby automobilov a vytvorenia ruskej základne komponentov presiahne 60 miliárd rubľov.