
V Číne znovuzrodili športové auto JMEV 01. Čo ponúkne?
15. januára 2025Rýchlo sa rozvíjajúci čínsky automobilový priemysel si už zvykol na rôzne športové autá a dokonca aj hyperšporty. V roku 2018 však boli takéto autá z Číny stále vzácnosťou. Ale bolo to pred siedmimi rokmi, keď mladý podnikateľ Fung Xiaotong oznámil projekt s názvom Small Sports Car SC-01. Prototyp tohto kompaktného kupé bol predstavený pred dva a pol rokom a jeho sériová výroba sa mala začať koncom roka 2023. No nestalo sa tak a to aj napriek tomu, že Xiaomi do projektu investovalo a jeden z jeho spoluzakladateľov Liu Dezheng dokonca vstúpil do predstavenstva startupu, ktorý neskôr dostal názov Tianjin Gongjiangpai Auto Technology.


Projekt SC-01 však stále žije! Minulý rok našiel developer nového investora – JMEV. Ide o spoločný podnik Jingliang Motors Corporation (JMC) a skupiny Renault. S pomocou tohto spoločného podniku JMC dúfalo, že vstúpi na európsky trh a Renault chcel pre svoju požičovňu a taxislužbu získať lacný elektromobil JMEV Yi. Myšlienka zlyhala a výsledkom je, že namiesto európskeho modelu Mobilize Limo sa tento sedan zmenil na ruské Amberauto A5. A spoločnosť JMEV potrebovala športové auto SC-01, aby nejako naložila svoj závod v Nanchangu, ktorý je teraz zaplnený z menej ako tretiny.
JMEV 01
JMEV 011/2
Takto vyšperkovaný pôvodný SC-01 sa zmenil na JMEV 01: kupé s týmto názvom už prešlo certifikáciou a objavilo sa v databáze čínskeho ministerstva priemyslu a obchodu. Tento športový automobil sa od predtým zobrazeného prototypu líši iba znakmi značky JMEV, dizajn v štýle talianskej klasiky je úplne zachovaný. Podvozok je priestorový rám vyrobený z chróm-molybdénových rúrok, ktorý je pokrytý kompozitnými vonkajšími panelmi. Dĺžka stroja – 4106 mm, šírka – 1830 mm, výška – 1170 mm. Rázvor je 2503 mm a rozmer pneumatík je 245/40 R18.



Interiér kompaktného športového auta je navrhnutý v minimalistickom štýle, chýba napríklad centrálna obrazovka multimediálneho systému. Čiastočne jeho funkcie prebral veľký prístrojový displej. Na stredovej konzole smerom k vodičovi je miesto pre tri otočné ovládače klimatizácie.


Vďaka svojim konštrukčným vlastnostiam a malým rozmerom má JMEV 01 na elektromobily nezvyčajne nízku pohotovostnú hmotnosť – 1365 kg. Predná a zadná náprava má identické elektromotory s výkonom 217 koní, ich spoločný výkon je 434 koní. Športové auto s pohonom všetkých kolies zrýchli na „stovku“ za 3,9 sekundy, ale maximálna rýchlosť je iba 200 km/h. Lítium-polymérová trakčná batéria je inštalovaná v karosérii za sedadlami a poskytuje dojazd 500 km, jej presná kapacita však zatiaľ nebola špecifikovaná.


Súdiac podľa registrácie v certifikačnej databáze, JMEV 01 je bližšie ako kedykoľvek predtým k sériovej výrobe. V roku 2022 bolo sľúbené udržať cenu auta do 300-tisíc jüanov (teraz je to 41-tisíc dolárov), no koľko bude stáť výroba JMEV 01 je zatiaľ nejasné. Pred nami je oficiálna prezentácia s odpoveďami na všetky otázky.