V Amerike dostal Hyundai Ioniq 5 terénnu verziu XRT.
5. septembra 2024V Južnej Kórei sa elektromobil Hyundai Ioniq 5 prepracoval už v marci a zároveň sa začal predávať. Na americkom trhu sa však celý čas ponúkali prefacelift autá a až teraz sa tam predstavuje aktualizovaná rodina.
Celkový rozsah vylepšení je zhodný s juhokórejskou verziou. Ioniq 5 má nové nárazníky navrhnuté tak, aby bolo auto vizuálne širšie, aj keď v skutočnosti šírka zostáva rovnaká (1890 mm). Ale upravený zadok ešte pridal 20 mm na dĺžku (4655 mm). Spojler zväčšený o 50 mm a nové kolesá umožnili optimalizovať aerodynamiku elektrického vozidla. Do ponuky farieb karosérie pribudli štyri nové odtiene.
Interiér bol aktualizovaný. Pôvodný dvojramenný volant nahradil tradičnejší trojramenný volant s LED ukazovateľmi. Na stredovej konzole sa objavila nová riadiaca jednotka klimatizácie, ktorá si zachovala hardvérové tlačidlá a ovládače. „Plávajúci“ stredový tunel je úplne prepracovaný, podložka pre bezdrôtové nabíjanie je teraz umiestnená vyššie a vedľa nej je blok fyzických tlačidiel zodpovedných za najčastejšie používané funkcie: napríklad vyhrievané a ventilované sedadlá, vyhrievaný volant a aktivácia parkovacieho asistenta.
Najmä pre Ameriku sa zvýšila kapacita základnej trakčnej batérie z 58 na 63 kWh, hoci v Kórei k navýšeniu nedošlo. To umožnilo zvýšiť dojazd z 354 km na 386 km. Variant Long Range, rovnako ako na iných trhoch, má teraz 84 kWh batériu namiesto doterajších 77,4 kWh. Dojazd elektromobilu s pohonom zadných kolies dosiahol 500 km a verzie s pohonom všetkých kolies budú môcť prejsť od 402 do 451 km. Elektromotory sa nezmenili: Hyundai Ioniq 5 je ponúkaný s pohonom zadných kolies (170 alebo 229 k) alebo s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies (325 k). Mimochodom, aktualizovaný americký Ioniq 5 sa stal prvým modelom Hyundai s nabíjacím konektorom NACS od Tesly, ktorý mu dáva plný prístup k sieti nabíjacích staníc Supercharger.
Ioniq 5 N Line so športovým dekorom sa do Ameriky nedostane, no do miestneho sortimentu pribudla nová verzia XRT s impozantnou terénnou atmosférou. Po obvode karosérie sa nachádza bodykit z čierneho nelakovaného plastu s digitálnym camo pixel vzorom. Medzi ďalšie prvky patria odhalené ťažné oká a 18-palcové kolesá s pneumatikami do každého terénu. Verzia XRT prichádza aj s dvoma špeciálnymi farbami exteriéru – červenou Ultimate a modrou Cosmic.
Interiér nie je ničím výnimočný, len verzia XRT má obloženie H-Tex, logá XRT na opierkach hlavy, gumené koberčeky a čierny strop. Hyundai Ioniq 5 XRT je vybavený pohonom všetkých kolies (325 k) a veľkou batériou Long Range a hlavným technickým rozdielom oproti štandardnému päťdverovému je zvýšené odpruženie so zvýšenou svetlou výškou o 23 mm.
A čo je najdôležitejšie, aktualizované elektrické vozidlá Hyundai Ioniq 5 pre americký trh sa budú vyrábať v najnovšom závode HMGMA (Hyundai Motor Group Metaplant America) v Gruzínsku. Výstavba závodu s kapacitou 300 tisíc elektrických vozidiel ročne sa začala v januári 2023 a teraz sa chýli ku koncu, spustenie dopravníka by malo prebehnúť do konca tohto roka a Ioniq 5 bude prvým lokalizovaným modelom . V budúcnosti sa tu budú vyrábať aj elektromobily značky Genesis. To umožní kupujúcim päťdverového Ioniq 5 počítať s dotáciou 3 750 dolárov. Koľko bude stáť samotný lokálne montovaný elektromobil, sa ukáže do konca roka.