Toto je prvé retro coupe RML s ich vlastným logom na kapote.
21. februára 2022Tento projekt bol spustený pred štyrmi rokmi a odtajnený vlani na jar. Teraz je však auto predstavené v plnej kráse. Postavila ho spoločnosť RML Group z Northamptonshire, založená v roku 1984 a dobre známa vo svete automobilového inžinierstva. RML vyvíja pretekárske autá, ale preberá aj individuálne projekty pre automobilový priemysel. Napríklad práve túto spoločnosť poveril Nissan postaviť prototypy Nissan Juke-R a Infiniti Q50 Eau Rouge a podieľala sa aj na vývoji Aston Martin Vulcan. Nové retro kupé RML Short Wheelbase je prvým automobilom RML Group pod vlastnou značkou a s vlastnými logami.
Vozidlo je postavené podľa Ferrari 250 GT SWB z roku 1959 a vychádza z modelu Ferrari 550 Maranello z roku 1996. Vôbec to však nie je iba také obyčajné vozidlo. RML Group zdôrazňuje, že vykonali serióznu inžiniersku prácu podľa štandardov automobilového priemyslu.
Oceľový podvozok s rázvorom 2 500 mm je zachovaný, hoci pôvodné Ferrari 250 GT SWB malo medzi nápravami vzdialenosť 2 400 mm. Dvojité lichobežníkové zavesenia sú zachované, ale namiesto adaptívnych tlmičov Bilstein, ktoré boli štandardom na Ferrari 550 Maranello sú nainštalované pasívne tlmiče Öhlins. V súlade s tým sú tu nové pružiny, stabilizátory a 18-palcové zliatinové disky, ktoré sú navrhnuté špeciálne pre kupé RML Short Wheelbase.
Karoséria je vyrobená z uhlíkových vlákien. Holé telo váži 40 kg oproti 70 kg darcu Maranello. Všetky vonkajšie panely sú pokryté farbou, ale uhlíkové vlákna možno vidieť na niektorých nenatretých miestach, ako sú dvere. Aby auto malo dobrý dizajn, tak predný prevys musel byť skrátený. Za týmto účelom bol motorový priestor prerobený. Batéria sa presunula do kufra, nádrž na olej (motor má suchú vaňu), ktorá bola pôvodne umiestnená pred motorom, je teraz namontovaná na boku a navyše je kompletne prerobený chladiaci systém. Všetkých päť chladičov bolo potrebné zmeniť veľkosťou a tvarom pri zachovaní celkovej účinnosti. Okrem toho bol nainštalovaný nový výfukový systém.
Výsledkom je, že kupé RML je ešte kratšie ako pôvodné Ferrari 250 GT SWB s dĺžkou 4 264 mm oproti 4 318 mm. V pohotovostnom stave váži nové kupé približne 1 700 kg. Samotný atmosférický V12 s objemom 5,5 litra zostal štandardom a produkuje pôvodných 485 koní a krútiaci moment 568 Nm. Prevodovka je manuálna 6-stupňová a vzadu sa nachádza samosvorný diferenciál. Odhadovaný čas zrýchlenia na 60 míľ za hodinu (97 km/h, pretože ide o britské vozidlo) je 4,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 290 km/h.
Bohužiaľ, interiér je zobrazený iba na počítačových vizualizáciách. Vývojári sľubujú, že bez problémov pojme jazdcov vysokých až dva metre. Všetky zariadenia sú analógové a vytvorené špeciálne pre nový model. Tiež sa uvádza, že na ozdobu nebol použitý žiaden plast. Iba koža, alcantara a kov! Z výbavy sú sľubované elektrické sedadlá, klimatizácia či multimediálny systém s navigáciou a štandardne je jeho obrazovka skrytá pred zrakmi v hĺbke stredového tunela a vysúva sa len v prípade potreby.
Spoločnosť RML vyrobí 30 kupé, z ktorých sa približne 70 % predá mimo Spojeného kráľovstva (väčšinou v Severnej Amerike). Štartovacia cena je 1,35 milióna libier bez dane. Samostatne je uvedené, že montáž každého stroja bude trvať približne šesť mesiacov. Jediná škoda je, že na toto bude použitých 30 áut Ferrari 550 Maranello, z ktorých bolo vyrobených len 3083.