Toto je nový Hyundai IONIQ 6. Minimalizmus a nízky odpor na prvom mieste.
29. júna 2022Nevšedný koncept vozidla Hyundai Prophecy spred dvoch rokov sa konečne zmenil na sériové auto. Vzhľad bol samozrejme prepracovaný, zjednodušený a zbavený prvkokov končepného auta, no celková myšlienka hlavného dizajnéra Luka Donkerwolkeho zostala zachovaná! Hyundai Ioniq 6 si vďaka nízkej karosérií, klesajúcej streche a charakteristickej línii nezameníte s inými autami.
Pre rad elektrických vozidiel Ioniq zvolil Hyundai stratégiu vytvorenia jedinečného štýlu pre každý jednotlivý model. Dizajnovo sú preto Ioniq 5 a Ioniq 6 príbuzné len spefickými pixelmi, ktoré sa využívajú najmä pri návrhu osvetľovacej techniky. IONIQ 6 má týchto pixelov viac ako 700. Zároveň ide o prvý model Hyundai s novou verziou firemného znaku, aj keď hlavným rozdielom oproti predchádzajúcemu logu je plochá dvojrozmerná grafika.
Ioniq 6 je najefektívnejším automobilom Hyundai. Koeficient aerodynamického odporu Cd bol znížený na 0,21, aj keď to už nie je rekord medzi sériovými automobilmi. Napríklad Mercedes EQS má faktor 0,2. Kórejskí inžinieri použili rôzne triky. Aktívne tlmiče v prednom prívode vzduchu, zapustené kľučky dverí, kamery namiesto zrkadiel (toto nie je možnosť pre všetky trhy), ako aj dva spojlery na veku batožinového priestoru, ktoré sú umiestnené v rôznych úrovniach. Ioniq 6 bude propagovaný pod sloganom Electrified Streamliner, odkazujúcim na terminológiu z tridsiatych rokov. Vedy sa streamlinery nazývali aerodynamické autá, lokomotívy a lietadlá.
Interiérovému dizajnu dominuje minimalizmus. Vývojári dokonca opustili obvyklé tlačidlá elektrického ovládania okien na dverách, čím znížili hrúbku panelov kvôli ďalšiemu priestoru. Na dekoráciu, vrátane recyklovaných materiálov, vyrobených pomocou starých plastových fliaš, automobilových pneumatík alebo rybárskych sietí. Na prednom paneli sú dve obrazovky s uhlopriečkou 12 palcov. Ambientné osvetlenie má 64 farieb, ako aj šesť dvojfarebných režimov.
Bohužiaľ, Hyundai zatiaľ nezverejnil charakteristiku auta. Je len jasné, že veľkosťou a umiestnením bude Ioniq 6 konkurentom sedanu Tesla Model 3. Je postavený na modulárnej platforme E-GMP, na ktorej sú postavené vozidlá Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 a Genesis GV60. To znamená, že v ponuke budú verzie s pohonom zadných alebo všetkých kolies, predpokladaný výkon je až 585 koní.
Všetky detaily a charakteristiky budú zverejnené po plnohodnotnej prezentácii, ktorá prebehne v polovici júla súčasne so spustením sériovej výroby. Najprv sa Hyundai Ioniq 6 objaví na kórejskom trhu a neskôr sa dostane aj do Európy a Ameriky.