Toto je extrémne kombi BMW M3 CS Touring.

Toto je extrémne kombi BMW M3 CS Touring.

30. januára 2025 0 Od spiatocka.sk

BMW M3 Touring sa pred tromi rokmi stalo prvým sériovým kombi v histórii modelu M3. A v roku 2023 debutoval extrémny sedan BMW M3 CS, prispôsobený pre pretekárske okruhy. Teraz sa BMW rozhodlo skrížiť tieto dve úpravy: predstavilo unikátne traťové kombi BMW M3 CS Touring.

Verziu CS vpredu od základného M-kombíka odlišuje originálna maska ​​chladiča s červeným lemovaním a štítok s názvom modelu. Svetlá sú žlté, je to odkaz na pretekárske autá BMW GT. Nainštalovaná je súprava doplnkov z uhlíkových vlákien: z tohto materiálu je vyrobený nielen splitter, predné prívody vzduchu, kryty bočných zrkadiel a zadný difúzor, ale aj kapota. Strecha kombi je však stále vyrobená z ocele, hoci sedan CS je vyrobený z uhlíkových vlákien. Kované kolesá čiernej alebo bronzovej farby sú obuté do okruhových pneumatík s rozmermi 275/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu.

V kabíne je tiež viac dielov z uhlíkových vlákien: sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, obloženie stredového tunela, ozdobné lemovanie na palubnej doske, pádla radenia na volante. Spolu s dielmi karosérie to v porovnaní s pôvodným modelom BMW M3 Competition Touring ušetrí 15 kg. Pohotovostnú hmotnosť však stále nemožno nazvať nízkou: 1850 kg. No kombi sa môže pochváliť praktickým objemom kufra 500 litrov a ak sklopíte zadný rad, je k dispozícii už 1510 litrov.

3,0 radový šesťvalcový biturbo motor je tu rovnaký ako v sedane M3 CS. V porovnaní s motorom základného kombi má inak kovaný kľukový hriadeľ, inú riadiacu jednotku a zvýšený plniaci tlak (z 1,7 na 2,1 baru). Nainštalovaný je aj ľahký titánový tlmič výfuku s elektricky ovládanými tlmičmi. Výsledkom je 550 koní namiesto 530 koní, hoci krútiaci moment sa nezmenil (650 Nm). Motor je uložený na tuhších uloženiach a je spárovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies M xDrive s aktívnym zadným diferenciálom a má režim 2WD, v ktorom sa všetka trakcia posiela na zadné kolesá a deaktivuje sa kontrola stability.

BMW M3 CS Touring dokáže zrýchliť na 100 km/h za 3,5 sekundy a na druhú „stovku“ za 11,7 sekundy. To je pomalšie ako porovnateľné BMW M3 CS sedan (3,4 sekundy a 11,1 sekundy), ale rýchlejšie ako pôvodné BMW M3 Competition Touring kombi (3,6 sekundy a 12,9 sekundy). Maximálna rýchlosť je obmedzená na 300 km/h.

Aby extrémne kombi na pretekárskej trati malo slušný výkon, má nové pružiny, adaptívne tlmiče a stabilizátory. Za príplatok je ponúkaný pokročilá hliníková rozpera pod kapotou. Prekonfigurovaný bol stabilizačný systém, riadenie a brzdové systémy. Základné brzdy majú kompozitné kovové kotúče, no za príplatok sú k dispozícii karbónovo-keramické ekvivalenty.

Ako všetky varianty M3, aj BMW M3 CS Touring kombi sa bude vyrábať v malých množstvách v mníchovskom závode. Odtiaľ budú dodávané na európske trhy, do Austrálie, Japonska a Južnej Kórey. Autá dorazia k predajcom v marci. Cena v Nemecku je už známa: minimálne 153-tisíc eur, pričom základný M-kombík stojí 107-tisíc eur. No, najsmutnejšou správou je, že kombi BMW M3 CS Touring sa javí ako posledná iterácia súčasnej rodiny M3/M4.