Test: Honda CMX 500 Rebel. Aké je to byť rebelom?
28. septembra 2020Ja som rebeeel alebo aspoň som bol počas testovacieho týždňa s Honda CMX 500 Rebel. Ak aj ty chceš byť rebel, tak kľudne pokračuj v čítaní. Ak si „maminčin mazánek“, tak Honda ponúka aj jazdný simulátor. Poďme si užiť rebelovania.
Honda CMX 500 Rebel už pri prečítaní názvu ukazuje, že bude vyzerať ako rebel. Aj sa jej to podarilo. Je celá čierna, motor má čierny, lak matný čierny a aj spätné zrkadlá sú čierne. Škoda, že kotúče nemôžu byť čierne. Motorka vďaka tomu vzbudzuje rešpekt vagabunda. Jediný dizajnový defekt sú po naštartovaní svietiace smerovky oranžovou farbou. Toto ja nechcem ja som rebel. Samozrejme po zapnutí smerovky krásne bliká.
Posed je veľmi nízky a na zem dočiahnu aj tí najnižší, avšak treba si dať pozor. Aj syn bude chcieť byť rebel a na motorku už dokáže sadnúť aj keď bude maličký. Jazdiť sa už naučí rýchlo. Vďaka nízkemu posedu je manipulácia s ľahkou motorkou výnimočne jednoduchá a manipuláciu zvládne aj nežné pohlavie, poprípade deti. Už keď sme pri posede, tak prvé kilometre boli veľmi divné. Ruky natiahnuté dopredu, nohy zdvihnuté hore a dokonca nohami sa dotýkam motora. Hneď som si myslel, že toto nebude moja šálka kávy a motorku nechám odstavenú pred domom. Po viacerých kilometroch po meste som zistil, že to dáva zmysel. Však na začiatku som chcel byť rebel. Posed ti dáva určité odlíšenie od iných motoriek a na rebelskú jazdu mestom si veľmi zvykneš. Prídeš na križovatku pomedzi autá. Pozrieš sa doprava, doľava a trochu ukážeš zvuk svojho motora. Zasvieti zelená dáš jedna plný, dva plný, tri plný a zrazu si vo výnimočnom posede vychutnávaš jazdu mestom. Toto na jogurte nezažiješ. Vlastne zbytočne to opisovať. Musíš to zažiť, ale poďme k motoru.
Ešte aby som nezabudol na spolujazdca. Na odvezenie kamoša na pivo zabudni. Spolujazdkyňa má zdvihnuté nohy hore a nebude sa cítiť pohodlne. Na druhej strane bude sa ťa pevne držať, no bude aj ukazovať svoj zadok ostatným. Ty len povieš. Ja som rebel a pozrite čo mám dnes na večeru.
Nezabúdajme, že som rebel. Najdôležitejšia vec je aby motor dobre hučal z výfukov. Musia ma predsa všetci počuť a keď idem v noci domov celá ulica musí vedieť, že ten vagabund už prichádza. O tom to je. Honde sa toto naozaj podarilo. Z výfuku v spodných otáčkach znie bublavý zvuk pripomínajúci vidlicový dvojvalec. Pri vyšších otáčkach je počuť, že sa jedná o radový dvojvalec, ale ver tomu, že vie o tebe celá ulica, poprípade každá slečna, ktorá čaká v rade aby si ju pozdravil, ale poďme už k motoru.
Z písania hore vieš, že CMX 500 má radový dvojvalec s objemom 471 ccm, výkonom 34 kW a krútiacim momentom 43,2 Nm. Motor netreba veľmi točiť. Rád ide kľudne aj od spodu, v strede, kde len chceš. Keď chceš poriadnu rebeliu, tak potiahneš plný, vytočiš motor vyššie a letíš vpred. Samozrejme v rámci možností výkonu.
Prevodovka? Tá je rebel sám o sebe. Zabudni na hladkú japonskú prevodovku. Toto je drsná prevodovka ako sa na takú motorku patrí. Rýchlosti trieskaš silou. Najlepšie keď máš zlú náladu a rýchlosti tam hádžeš ešte drsnejšie. Toto proste k tej moto patrí.
Čo sa týka bŕzd, tak tie už nie sú agresívne a rebelské. Na druhej strane predná brzda dokáže zabrzdiť tvoju agresívnu jazdu mestom. Zadnou už budeš riešiť kritické situácie pri tvojej rebelskej jazde.
Rebel, rebel a rebel. Táto motorka má názov zaslúžený. Na nič sa nehraje. Nezmyselná jazda zrazu dávala zmysel a zlé predsudky zmizli preč. Rebel je rebel.
Čo mi vadilo na motorke? Nezmyselné smerovky, ktoré stále svietia. Toto je nebezpečná vec. Ďalej už nič také. Jedine slabý výkon.