Roadster Wiesmann Project Thunderball má pohon zadných kolies a výkon 680 koní.

Roadster Wiesmann Project Thunderball má pohon zadných kolies a výkon 680 koní.

29. apríla 2022 0 Od spiatocka.sk

Nemecká spoločnosť Wiesmann dostala druhý dych. Športové autá tejto značky si automobiloví nadšenci dobre pamätajú pre ich nezvyčajný retro dizajn. Od roku 1993 do roku 2013 sa však vyrobilo len asi 1700 roadsterov a kupé, po ktorých Wiesmann skrachoval. V roku 2016 sa britský podnikateľ a investor Rohin Berry pokúsil oživiť značku.

Wiesmann Project Thunderball

Vytvoril novú spoločnosť Wiesmann GmbH, ktorá pôsobí pod krídlami Contec Global Corporation, hoci centrála a továreň v Dülmene pochádzali z pôvodnej spoločnosti Wiesmann. V roku 2017 bola podpísaná zmluva s BMW na dodávku biturbo motorov V8 a o dva roky neskôr bola zverejnená aj prvá fotografia na sľubný model Project Gecko, ktorý však nikdy neuzrel svetlo sveta, hoci je stále uvedený na stránke spoločnosti.

Paralelne však bol predstavený Project Thunderball a podarilo sa ho dokončiť. Wiesmann zaujal nemeckú inžiniersku kanceláriu Roding Automobile, ktorá vyvíja elektrické športové autá a hlavné výkonové komponenty. Koniec koncov, „Project Fireball“ je elektrický roadster s retro dizajnom a modernou technológiou.

Wiesmann Project Thunderball

Rovnako ako predchádzajúce športové autá Wiesmann, aj nový Project Thunderball s dĺžkou 4440 mm a výškou 1285 mm je postavený na hliníkovom ráme. Telo je vyrobené z hliníka, ocele a uhlíkových vlákien. Zachovaný je aj pohon zadných kolies a kolesá majú samostatné elektromotory s individuálnym ovládaním. Celkový výkon oboch motorov je 680 koní a 1100 Nm! Pod podlahou sa nachádza batéria Roding s kapacitou 92 kWh, z čoho je efektívne využitých 83 kWh. Project Thunderball má pokročilý 800V elektrický systém a jednosmernú nabíjačku, ktorá podporuje až 300 kW. AC nabíjačka má výkon 22 kW. Odhadovaný dojazd na jedno nabitie je 500 km.

Roadster disponuje výkonným rekuperačným systémom s piatimi režimami intenzity, ktoré sa ovládajú pomocou páčok pod volantom. Zároveň má vozidlo aj dobré brzdy. Na predných kolesách sú nainštalované šesťpiestové strmene, na zadných kolesách štvorpiestové a všetky kotúče majú priemer 380 mm.

To všetko sa určite bude hodiť, veď pohotovostná hmotnosť roadsteru je 1700 kg. Statické rozloženie hmotnosti je 48:52 v prospech zadnej nápravy. Uvádza sa, že Project Thunderball dokáže zrýchliť na 100 km/h za 2,9 sekundy a hranicu 200 km/h prekoná za 8,9 sekundy. Je to tiež najpraktickejší Wiesmann, pretože má 180-litrový predný kufor a 125-litrový zadný kufor, hoci ten druhý možno použiť len so zdvihnutou strechou.

Wiesmann je pripravený prijímať objednávky na elektrické roadstery, no cena je stále približná. Asi 300-tisíc eur. Vyrobených bude len 1 000 kusov.

Wiesmann Project Thunderball