Restomod Evoluto dá druhý život superšportu Ferrari F355.
12. júla 2024Priemysel restomodov práve teraz prekvitá. Spravidla sa za základ berú buď kultové modely z veľmi vzdialenej minulosti alebo mladšie, ale aj jednoduchšie autá. Britská spoločnosť Evoluto sa však rozhodla zmodernizovať relatívne mladé a drahé Ferrari F355 kupé. Mimochodom, už pred piatimi rokmi ukázala táto spoločnosť restomod vychádzajúci z predchádzajúceho modelu Ferrari 348.
Superauto Ferrari F355 s motorom v strede sa vyrábalo v rokoch 1994 až 1999, to znamená, že najstaršie modely majú práve 30 rokov a sú už považované za oldtimery. Auto malo oceľovú karosériu, 3,5-litrový motor V8 s blokovým uhlom 90°, „plochý“ kľukový hriadeľ a päť ventilov na valec. Jeho výkon dosahoval 380 koní a 363 Nm.
To všetko ostáva restomodu 355 od Evoluto, pretože jeho konštrukcia vyžaduje originálneho darcu Ferrari F355. Modernizačný program zahŕňa inštaláciu výstuh karosérie z uhlíkových vlákien, ktoré zvýšili tuhosť konštrukcie o 23 %. Vonkajšie panely karosérie sú tiež vyrobené z uhlíkových vlákien. Všetky tieto opatrenia viedli k zníženiu pohotovostnej hmotnosti z 1483 na 1250 kg.
Konečný vzhľad restomodu mal na svedomí anglický dizajnér Ian Callam. Milovaný taliansky imidž samozrejme nezmenil, ale iba inteligentne zmodernizoval. Nainštaloval sa nový aerodynamický bodykit vrátane masívneho difúzora, pribudli ďalšie vzduchové kanály a všetky svetlomety a svietidlá boli prerobené na LED. Namiesto pôvodných 18-palcových kolies s pneumatikami Pirelli sú osadené kované 19-palcové, obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S s rozmermi 235/35 R19 vpredu a 305/30 R19 vzadu. Vďaka nim sa rozchod vozidla mierne rozšíril.
Pôvodný motor V8 dostal nové hlavy valcov (s vylepšeným vetraním a nasávaním), zapaľovacie a riadiace systémy, ako aj posilnené spojenie s modernizovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Celkovo bolo použitých viac ako dvesto nových dielov. Vďaka tomu sa výkon atmosférického motora zvýšil na 420 koní a maximálne otáčky vzrástli na 8500 ot./min. Moderný brzdový systém Brembo GT so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a štvorpiestikovými vzadu. Auto môže byť vybavený karbón-keramickými kotúčmi. Aby auto nestratilo svoju charakteristickú melodickosť, je tu nainštalovaný titánový výfukový systém.
Zákazníkom sa ponúka široká škála prispôsobení s výberom farieb a materiálov interiéru. Interiér má nový predný panel, stredový tunel s odkrytým okruhom manuálneho spínania, dverové karty, volant a sedadlá. Deklarovaná je kombinácia luxusných povrchových úprav so starostlivo integrovanými modernými technológiami. Koniec koncov, restomod získal úplne novú elektronickú architektúru a kabeláž potrebnú na interakciu s modernizovanou technológiou. Spoločnosť Evoluto zdôrazňuje, že všetky vylepšenia sú navrhnuté tak, aby priniesli spoľahlivosť superšportu z deväťdesiatych rokov na modernú úroveň pri zachovaní analógového ducha.
Modelov F355 sa predalo 11 373 kópií. Cena každej kópie bude vo veľkej miere závisieť od požiadaviek zákazníkov a nákladov na darcovské Ferrari F355. Mimochodom, Briti vo svojich materiáloch pilne nespomínajú legendárnu taliansku značku a vytúžený nápis na karosérii nenájdete, pretože Ferrari je na svoju značku mimoriadne citlivé. Nikto nechce dostať restomoda pod tlak.