Renault spája sily s Geely a prebuduje biznis.
9. novembra 2022Skupina Renault odhalila stratégiu Renaultion začiatkom roka 202, pričom ju okamžite rozdelila do troch fáz. Záverečná časť s názvom Revolution, ktorá zahŕňa zmenu obchodného modelu smerom k elektromobilom a carsharingu, sa mala začať až v roku 2025. Ale Francúzi si vynútili udalosti a teraz vyhlásili revolúciu. S revíziou plánov, samozrejme. Tu sú základy.
Pod patronátom Renaultu vznikla samostatná spoločnosť Ampere, ktorá sa bude zameriavať na celý cyklus vývoja elektromobilov. Toto rozhodnutie Francúzov podnietili problémy posledných rokov, ktoré vznikli v dôsledku porušovania dodávateľských reťazcov po celom svete. Áno a určite zohral úlohu aj príklad Tesly. Kompetencia Ampere bude zahŕňať nielen hardvér (elektromotory, batérie, podvozok a tak ďalej), ktorý je teraz, ale aj softvér. Ten bude tiež vlastný, hoci na jeho tvorbu sú napojení externí partneri ako Qualcomm.
Sídlo Ampere sa bude nachádzať vo Francúzsku, personál bude zahŕňať desaťtisíc ľudí vrátane 3500 inžinierov. Je dôležité, že Ampere nie je nová značka. Spoločnosť bude vyrábať elektrické vozidlá pod značkou Renault. Ponuka Ampere bude zahŕňať už vyrobený Megane E-Tech, pripravované elektrické vozidlá Renault 4, Renault 5 a Renault Scenic, plus dva nemenované už prebiehajúce projekty a úžitkové vozidlá. Už budúci rok vstúpi Ampere na trh a do roku 2031 by mala celková produkcia elektromobilov pre Renault presiahnuť milión exemplárov.
V Európe sa Renault postupne zbaví spaľovacích motorov, no v Latinskej Amerike, Indii, Južnej Kórei a Afrike Francúzi, naopak, predpovedajú nárast dopytu po autách so spaľovacími motormi. A dokonca do roku 2040 budú takéto autá (vrátane hybridov) predstavovať 40 – 50 % celosvetového automobilového trhu. Preto v záujme zachovania a rozvoja tohto smerovania bolo uzatvorené partnerstvo s čínskym holdingom Geely. Ide o druhý spoločný projekt medzi Renaultom a Geely. Začiatkom roka sa dohodli na výrobe áut v závodoch bývalej kórejskej divízie Renault-Samsung.
Obe spoločnosti zlúčia svoje divízie motorov do spoločného podniku 50/50 s názvom Horse. Zahŕňa 17 závodov na výrobu motorov (z toho osem od Renaultu), päť výskumných a vývojových centier a 19-tisíc zamestnancov na troch kontinentoch, ktoré sú schopné ročne vyrobiť viac ako päť miliónov motorov a prevodoviek. Zaujímavé je, že len nedávno došlo k zlúčeniu motorových divízií Geely a Volva (pod označením Aurobay) úplne rovnakým spôsobom. Samozrejme, všetko smeruje k ďalšej unifikácii, aby o pár rokov boli autá značiek Renault, Dacia, Geely, Volvo, Lynk & Co, Proton, Nissan a Mitsubishi vybavené rovnakými benzínovými motormi. Do tohto zoznamu určite pribudnú ďalšie značky. Horse hľadá zákazníkov tretích strán a je pripravený ponúknuť produkty pre 80 % sortimentu vozidiel.
V samostatnom odseku bol vysvetlený vývoj Alpine, ktorý úplne prejde na elektrické vozidlá. No ak boli doteraz v plánoch len tri modely (hot hatch triedy B, crossover triedy C a športové auto), teraz sa bavíme o piatich autách. D-crossover je naplánovaný na debut v roku 2027 a ešte väčší E-crossover v roku 2028. Platformu im poskytne partner z radov „popredných výrobcov elektromobilov“. Zrejme sa opäť bavíme o holdingu Geely, ktorý má vo svojom arzenáli pokročilú modulárnu platformu SEA, vhodnú pre najširšie spektrum elektromobilov od Smartu po Lotus.