Renault predstavil nový model s označením Symbioz.

Renault predstavil nový model s označením Symbioz.

6. mája 2024 0 Od spiatocka.sk

Pred siedmimi rokmi sa pod názvom Renault Symbioz predstavil veľkolepý koncept, ktorý predznamenal nový formát elektrického vozidla bez vodiča. V ponuke Renaultu sa ale zatiaľ nič také neobjavilo. Ale názov Symbioz prišiel vhod. Teraz to bude názov ďalšieho crossoveru pre európsky trh.

Sériový Renault Symbioz je postavený na modulárnej platforme CMF-B a. V porovnaní s Capturom má Symbioz rovnakú nielen prednú časť karosérie, ale aj rázvor (2638 mm)! A len zadná časť je so zvýšeným prelisom a originálnym hranatým dizajnom sa Symbioz odlišuje od mladšieho brata. Dĺžka je 4413 mm (plus 174 mm pre Captur), šírka 1797 mm, výška 1575 mm a svetlá výška je 169 mm.

Ak Captur od Renaultu patrí do segmentu B, potom sa Symbioz nazýva predstaviteľom segmentu C. A ak sa pozriete širšie, ukáže sa, že Renault v Európe má teraz päť kompaktných crossoverov s minimálnymi medzerami v dĺžke: Captur (4,24 m), Symbioz (4,41 m), Scenic (4,47 m), Austral (4,51 m ) a Arkana (4,56 m). Prečo toľko? Po prvé, tento segment predstavuje 39% celkového trhu vo Francúzsku, takže široká ponuka nezaškodí. A po druhé, všetkými týmito crossovermi Renault čiastočne nahrádza Megane, ktorého výroba bola ukončená v apríli.

Interiér Symbioz je kompletne požičaný od Capturu. Na palubnej doske sa nachádza centrálna obrazovka mediálneho systému OpenR (10,4 palca) s operačným systémom Android Automotive 12. Podporuje všetky služby Google, protokoly Android Auto a Apple CarPlay, ako aj viac ako 50 aplikácií tretích strán. Pred vodičom je inštalovaný digitálny prístrojový panel (10,3 palca), za príplatok je k dispozícii audiosystém Harman/Kardon s deviatimi reproduktormi.

Vývojári však kladú hlavný dôraz na praktickosť Symbiozu. Rovnako ako Capture, aj zadné sedadlo je namontované na koľajniciach s rozsahom pohybu viac ako 160 mm. Ale aj keď sedadlo posuniete úplne dozadu, objem kufra bude 492 litrov oproti 348 litrom pre podobný Capture. Ak obetujete pohodlie pasažierov a posuniete pohovku dopredu, potom toto číslo stúpne na 624 litrov (Captur pojme 480 litrov). Pri úplne sklopených operadlách druhého radu (pomer 60:40) pojme kufor 1 582 litrov (namiesto 1 458 litrov pre Capture).

V kabíne sú tiež početné priehradky na drobnosti s celkovou kapacitou 24,7 litra. Nechýbajú ani štyri USB-C konektory (dva vpredu a vzadu), napájacie veko kufra a elektrochromatická sklenená panoramatická strecha Solarbay. Aby sa rodina cítila bezpečne a aby sa dodržiavali predpisy EÚ, Symbioz má 29 elektronických aktívnych bezpečnostných systémov vrátane autopilota druhej úrovne (adaptívny tempomat).

Pre crossover je zatiaľ ohlásená len hybridný pohon E-Tech, známy už z iných modelov Renaultu. Tvorí ho atmosférický motor 1,6 (94 k), štartér-generátor (25 k), trakčný elektromotor (49 k) a robotizovaná prevodovka bez synchronizátorov a spojky. Celkový výkon systému je 145 koní a 205 Nm, a pohon len predných kolies. Kapacita trakčnej batérie je 1,2 kWh, bez možnosti dobíjania zo zásuvky.

Rovnako ako jeho mladší brat Captur, aj nový crossover Renault Symbioz sa bude vyrábať v španielskom závode vo Valladolide. Prijímanie objednávok začne v júli, zároveň budú známe ceny a začiatok predaja je naplánovaný na september.