Prečo skoro každý vodič vypína systém štart/stop?
2. septembra 2022Systém Štart / Stop v moderných automobiloch je považovaný za jeden z najbežnejších. Teraz nájdeme tento systém skoro v každom aute. Dá sa to vysvetliť sprísnením environmentálnych požiadaviek. Nie všetci motoristi pozitívne vnímajú pôsobenie moderného systému.
Nie každý vie, že úplne prvé verzie systému „Štart / Stop“ sa začali objavovať vo vozidlách pred 40 rokmi. Prv to bola zložitá mechanická konštrukcia, kvôli ktorej bola výroba auta drahšia. To sa odrazilo v nákladoch na hotové vozidlá. V tom čase sa systém nezačal používať v sériovom formáte, pretože za činnosť bŕzd, palubnej elektroniky a iných inštalácií boli zodpovedné ďalšie mechanizmy.
Niektorí výrobcovia sa neprestali snažiť vylepšovať existujúci systém a tak sa čoskoro rozšíril. Hlavnou vlastnosťou je, že pri zastavení na semafore alebo v dopravných zápchach systém automaticky vypne pohonnú jednotku. Ak chcete naštartovať, stačí zložiť nohu z brzdového pedála, stlačiť spojku alebo pridať plyn. Záleží od vozidla.
Existuje niekoľko dôvodov, prečo systém „Štart/Stop“ mnohým motoristom nevyhovuje. Prvým je, že náklady na vozidlá s takýmito možnosťami sú spočiatku vyššie. Je to spôsobené tým, že systém používa špeciálnu batériu so zvýšenou kapacitou. Čoraz častejšie sa takáto výbava spája s mild hybridom. To vám umožní zabezpečiť prevádzku elektronických systémov s vypnutým motorom.
Neustále zapínanie a vypínanie motora nie je najlepším riešením pre jeho zdroj. Mnoho motoristov deaktivuje systém, aby predĺžili život štartéra. Alternátor a batéria sú v takýchto podmienkach vystavené zvýšenému opotrebovaniu. Presvedčenie, že systém poškodzuje zdroj motora, možno nazvať falošným. V moderných autách funguje na dobre zahriaty motor. Toto nie je studený štart, ktorý môže spôsobiť zrýchlené opotrebovanie komponentov.