Pozreli sme sa na nové modely MG naživo. Aký máme pocit?
4. júla 2022V predchádzajúcom článku sme sa pozreli na ceny nových dvoch modelov MG. Taktiež aj na ceny, výbavu a ponúkané motory. Poďme sa však spolu pozrieť aké sú novinky naživo, pretože je lepšie raz vidieť ako dvakrát čítať.
MG ZS
Pozrieme sa na menší model MG ZS. Toto vozidlo segmentu SUV-B môže zaujať jednoduchým a elegantným dizajnom. Je však pravda, že na rok 2022 pôsobí dizajn exteriéru trochu staršie, ale musíme povedať, že vďaka širokej škále farieb si aj vďaka dizajnu nájde toto auto veľa priaznivcov. Presuňme sa však do interiéru. Za zmienku určite stoji veľký, najmä hlboký batožinový priestor s objemom 448 litrov. Je dobre navrhnutý a nebude doň problém umiestniť kočík, veľký nákup, poprípade aj veľa batožiny na dovolenku.
Po usadnutí do interiéru najvyššej výbavy Exclusive zaujme jednoducho a exkluzívne navrhnutý interiér. Koža sa nachádza na sedadlách, na palubnej doske, na stredovom tuneli, na palubnej doske, na volante, ale aj na dverách. Priznávam, že na palubnej doske je koža menej kvalitná, ale dojem to nekazí. Uprostred palubnej dosky sa nachádza 10,1-palcový dotykový displej, pomocou ktorého sa ovládajú skoro všetky funkcie vrátane klimatizácie. Určite potešia tlačidlá pod displejom, pomocou ktorých sa dostanem rýchlejšie k potrebnej funkcii. Multimediálny systém je pekne farebne spracovaný, no na dnešnú dobu nie je najrýchlejšie. Rýchlosťou by sme ho umiestnili k priemeru. Posed za volantom je klasický ako sa na SUV patrí. Vyšší posed, dobrý výhľad, no sedadlá majú užšie bočné vedenie. Priestrannosť na predných sedadlách je vzhľadom na segment dobrá. Na zadných sedadlách je miesta dostatok, ale len pokiaľ nesedí vpredu človek vyšší ako 190 cm. Vtedy už je miesta pre zadných cestujúcich menej. Poteší aj ovládanie asistenčných systémov pod volantom, šofér tak nemusí počas jazdy klikať na displej. Taktiež veľké panoramatické sklo na streche zvyšuje vzdušnosť interiéru.
Celkovo MG ZS pôsobí kvalitným dojmom a za tie peniaze dostane zákazník nadštandard. Uvidíme však ako bude toto auto jazdiť.
MG EHS
Vozidlo MG EHS je väčšie SUV z ponúkaných dvoch modelov. Zo začiatku predaja bude v ponuke len s plug-in hybridným pohonom, no výhodou je, že ponúkne zaujímavý výkon. Hybridný systém sa skladá z 1,5-litrového preplňovaného benzínu a elektromotora. Ich spoločný výkon je 258 koní a krútiaci moment dosahuje hodnotu 370 Nm. Sú to celkom zaujímavé parametre, ale poďme k modelu naživo. Exteriér MG EHS na dnešnú dobu nevyzerá moderne, ale zachováva si klasické črty SUV. Vyzdvihnúť však musím prednú masku, ktorá má pripomínať nebeskú oblohu a vyzerá fakt pekne. Vzadu nájdeme dvojicu koncoviek výfukov a pekne navhrnutý nárazník.
Po usadnutí do interiéru cítiť vzdušnosť a priestrannosť. Niet sa čomu čudovať. Nachádzame sa vo väčšom SUV. Samozrejmosťou je koža na miestach kde si len dokážeme predstaviť. Kožené sedadlá, kožený volant, koža na dverách na palubnej doske atď. Všetko lícuje, sedí ako má, len na palubnej doske je na dotyk cítiť lacnejšiu eko kožu. OK. Dokážeme to prepáčiť, však auto nestojí ani 40 000€. Pochváliť musím aj volič automatickej prevodovky, ktorý je malý, pekný a vhodný do ruky. Samozrejmosťou je veľký vitrual kokpit a dotykový displej na stredovej konzole. Ani EHS nesklame v ovládaní asistenčných systémov pod volantom, čo uľahčí šoférovi prácu.
Vo vozidle je celkovo dostatok miesta vpredu aj vzadu a batožinový priestor s objemom 448 litrov nie je najväčší, ale zmestí sa tam aj kočík, poprípade akákoľvek batožina.
Čím najmä zaujmú vozidlá MG? Najmä vzhľadom na cenovku a triedu luxusným interiérom, bohatou výbavou a modernými technológiami. Automobilka MG fakt ponúka moderné technológie nie len v prípade asistenčných systémov, ale aj motory sú čo najviac efektívne, aby zaručili čo najnižšiu spotrebu. Ak k tomu prirátame 7-ročnú záruku alebo 150 000 kilometrov, k tomu priaznivú cenu, tak z MG sa stáva zaujímavý hráč. Obrovskou výhodou však môže byť veľký počet kusov na sklade už od začiatku predaja.