Porsche 911 GT3 RS MR je pripravené dobyť Nurburgring.

Porsche 911 GT3 RS MR je pripravené dobyť Nurburgring.

26. novembra 2024 0 Od spiatocka.sk

Predpona MR na tomto Porsche 911 GT3 RS znamená Manthey Racing. Tento nemecký pretekársky tím sa špecializuje na 24-hodinový maratón na Nürburgringu a jeho 51% vlastníkom je Porsche. V portfóliu spoločnosti však nie sú len pretekárske autá, ale aj autá na verejné cesty, aj keď veľmi extrémne. Takto pripravené Porsche 911 sa stali rekordérmi na Nurburgringu. Malo by ním byť aj nové Porsche 911 GT3 RS MR.

Kupé 2022 GT3 RS sa berie ako základ, pretože 911 GT3 bolo aktualizované pomerne nedávno a zatiaľ neovplyvnilo verziu RS. Hlavnými znakmi úpravy Manthey Racing sú gigantické krídlo a kýl z uhlíkových vlákien, vyrastajúci priamo z panelu, ktorý je inštalovaný namiesto zadného okna. Táto „plutva“ nielen zlepšuje bočnú stabilitu, ale tiež usmerňuje ďalší prúd vzduchu na chladenie motora. Panel z uhlíkových vlákien je navyše okamžite o 25 % ľahší ako štandardné sklo.

Medzi ďalšie aerodynamické vylepšenia patrí rozšírený difúzor s väčšími vertikálnymi lamelami. Na streche je nainštalovaný špeciálny „hrebeň“, ktorý nasmeruje prichádzajúci vzduch do krídla. Vpredu sa objavil splitter a taktiež aj na rohoch nárazníka. Z rovnakého materiálu sú vyrobené špeciálne krytky na zadné kolesá, ktoré sú určené na vyhladenie prúdenia vzduchu. Všetky tieto vylepšenia umožnili dosiahnuť ekvivalent 1000 kg prítlaku pri rýchlosti 285 km/h oproti už aj tak značným 860 kg štandardného modelu.

Na zvládnutie zvýšeného zaťaženia obsahuje súprava aj upravené odpruženie. Predné pružiny sú tuhšie o 30 % a zadné o 14 %. Nové elektronicky riadené tlmiče majú tri prevádzkové režimy a možnosť jemného nastavenia pre konkrétnu trať. Závodné brzdové doštičky sú inštalované v kombinácii s karbón-keramickými kotúčmi. 4,0-litrový šesťvalcový boxer motor so suchou nádržou však neprešiel úpravami: štandardných 525 koní a 465 Nm. Štandardom zostáva aj sedemstupňový predselektívny robot PDK so skráteným rozsahom prevodových pomerov.

Vývoj tejto súpravy trval Manthey Racing dva roky, pretože bola testovaná a ladená na mnohých pretekárskych okruhoch po celej Európe. Okrem toho v tejto veci pomohli pretekárskemu tímu špecialisti z inžinierskeho centra Porsche. Preto neprekvapí ani nemalá cena súpravy – 76 911 eur! Čo sa týka okruhu Nurburgring, tím Manthey Racing sľuboval výraznú prevahu svojho výtvoru nad štandardným Porsche 911 GT3 RS, ktoré absolvovalo kolo 6 minút a 49,3 minúty. Pre zlé počasie sa však kvalifikačné preteky ešte neuskutočnili.