Peugeot predstavil facelift obľúbeného crossoveru 2008.
5. mája 2023Crossover 2008 je jedným z bestsellerov Peugeotu. Vlani sa na európskom trhu predalo 141-tisíc áut (pokles o 28 %), lepšie sa predáva len hatchback Peugeot 208 (207-tisíc kusov). Od roku 2019 sa v rôznych krajinách vyrobilo viac ako 700 000 vozidiel Peugeot 2008 druhej generácie, z toho 75 000 v elektrickej verzii. Peugeot teda pristupoval k plánovanému restylingu veľmi opatrne.
Naľavo bolo, napravo facelift
Hlavné zmeny sú vonku. Namiesto jednotlivých „tesákov“ na prednom nárazníku sa teraz vychvaľujú tri LED pásiky denného svietenia, ktoré symbolizujú znaky levích pazúrov. Základné stupne výbavy Active a Allure si zachovali halogénové svetlomety, zatiaľ čo vrcholná verzia GT získala nové LED reflektory s tromi sekciami. Mriežka chladiča sa rozšírila a je teraz vizuálne integrovaná so svetlometmi.
Nové zadné svetlá sú rozdelené na horizontálne časti namiesto doterajších vertikálnych, zadný nárazník však zostáva zachovaný. Prepracovaný bol dizajn kolies (priemer od 16 do 18 palcov), pribudli nové farby karosérie. Peugeot 2008 konečne dostalnielen nové znaky, ale aj menovky vyrobené v inom fonte.
Vo vnútri je zmien oveľa menej. Multimediálny systém má teraz v základe desaťpalcovú obrazovku (predtým mali mať jednoduché verzie sedempalcovú), no rozdelenie podľa konfigurácie je stále zachované. Výbavy Allure a GT majú HD displej s vysokým kontrastom. Samotný multimediálny systém je s novou grafikou, vylepšeným hlasovým asistentom a funkciou bezdrôtovej aktualizácie. Základné budíky sú stále analógové, verzie Allure a GT dostanú desaťpalcový virtual cockpit s novou grafikou.
Zmenili sa materiály čalúnenia sedadiel, objavila sa nová kombinovaná verzia s kožou a Alcantarou (len pre GT). Na Peugeot 2008 sa pred rokom začal montovať nový miniatúrny volič „automatu“ a teraz je prerobená aj páka manuálnej prevodovky. Výkon bezdrôtového nabíjania pre smartfóny sa zvýšil z 5 na 15 wattov, nainštalovali sa ďalšie USB konektory. Zvýšilo sa aj rozlíšenie prednej a zadnej kamery.
Ponuka spaľovacích motorov sa minulý rok zmenšila, takže teraz sa jej nedotkli. Peugeot 2008 môže mať benzínové turbo 1,2 PureTech vo verziách 101 k (iba s manuálnou prevodovkou) alebo 131 k („manuál“ alebo osemstupňový automat). Alternatívou je turbodiesel 1,5 BlueHDi (131 k) spárovaný s rovnakou automatickou prevodovkou. Začiatkom roka 2024 doplní ponuku hybrid s 1,2 turbo motorom, šesťstupňovým robotom a 48-voltovým elektromotorom.
Elektrický Peugeot e-2008, ktorý v minulom roku tvoril 17,4 % predajov, prešiel modernizáciou rovnako ako platformové modely. Miesto motora Continental (136 k, 260 Nm) dostal Peugeot nový synchrónny elektromotor, ktorý vytvoril Emotors (spoločný podnik Stellantis a japonskej spoločnosti Nidec). Produkuje 156 koní a 260 Nm, no zároveň má zníženú spotrebu energie. Kapacita batérie vzrástla z 50 na 54 kWh. V dôsledku toho sa dojazd na jedno nabitie zvýšil z 345 na 406 km v cykle WLTP. Nabíjačky sú rovnaké. Základná jednofázová nabíjačka má výkon 7,4 kW, voliteľná trojfázová nabíjačka má výkon 11 kW a jednosmerné zariadenie má výkon 100 kW.
Výroba aktualizovaných SUV v závode v Španielsku by sa mala začať v blízkej budúcnosti a v lete sa dostanú k európskym predajcom.