Ostré modely Alfa Romeo QV aktualizované k výročiu založenia.

Ostré modely Alfa Romeo QV aktualizované k výročiu založenia.

14. apríla 2023 0 Od spiatocka.sk

Alfa Romeo oslavuje sté výročie svojej podznačky Quadrifoglio. Obraz štvorlístka na bielom pozadí sa prvýkrát objavil na palube pretekárskeho automobilu Alfa Romeo RL Taliana Huga Sivocciho v apríli 1923. Potom sa stal víťazom prestížnych pretekov Targa Florio a odvtedy je šťastný štvorlístok symbolom pretekárskych áut Alfa Romeo. Neskôr prešiel na športové verzie cestných áut, čiže ide o obdobu Alfy s označením AMG pre Mercedes alebo M pre BMW.

Teraz sú v sortimente spoločnosti dva modely s predponou Quadrifoglio. Sú to najvýkonnejšie a najdrahšie verzie sedanu Giulia a crossover Stelvio. A pri príležitosti stého výročia ich loga sú pripravené špeciálne výročné verzie s názvom Quadrifoglio 100th Anniversario. S výročnými verziami prichádza pre verzie QV aj aktualizácia. Bežné modely Giulia a Stelvio prešli aktualizáciou na jeseň 2022.

Matrixové svetlomety, upravené zadné svetlá, 12-palcová obrazovka prístrojov. To všetko platí pre výkonné autá rovnako ako pre základné verzie. Grafika virtuálnych prístrojov má novú grafiku v športovom štýle. Špeciálnymi znakmi jubilejných automobilov sú pamätné štítky a zlaté sfarbenie brzdových strmeňov, zatiaľ čo kryty vonkajších spätných zrkadiel a maska ​​chladiča sú vyrobené z uhlíkových vlákien. Vnútro má zlaté prešívanie.

100. výročie Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

100. výročie Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

100. výročie Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio

Nechýbajú ani technické aktualizácie. Biturbomotor V6 2.9 v jubilejných automobiloch bol posilnený z 510 na 520 koní, hoci krútiaci moment sa nezmenil (600 Nm). To je však stále menej ako extrémny sedan Giulia GTA (540 k), ktorý v roku 2021 vyšiel v limitovanej edícii. Novinky majú výfukový systém Akrapovič, hoci predtým bol ponúkaný ako voliteľná výbava.

Namiesto aktívneho zadného diferenciálu (s dvoma lamelovými spojkami na vektorovanie ťahu) je teraz mechanický samosvorný diferenciál. Osemstupňový „automat“ zostal zachovaný, sedan Giulia Quadrifoglio má pohon len zadnej nápravy a crossover Stelvio Quadrifoglio je vybavený pohonom všetkých kolies. Dynamické parametre zatiaľ neboli zverejnené. Predstylingové autá dokážu zrýchliť na „stovku“ za 3,9 s a 3,8 s.

Výročná edícia sa bude vyrábať v edícii 100 kópií každého modelu. V predaji budú do konca leta, ceny ešte neboli zverejnené. A potom sa na trh dostanú štandardne aktualizované Giulia Quadrifoglio a Stelvio Quadrifoglio. Teraz za predfacelift autá v rodnom Taliansku pýtajú od 99-tisíc, respektíve od 109-tisíc eur.