Nový Lotus Eletre prichádza na trh. Vyzerá ako Urus.
26. októbra 2022Debut elektrického hypercrossoveru Lotus Eletre sa uskutočnil v marci a vývojári potom nepovedali všetky podrobnosti o aute. Teraz nadišiel čas. Nová továreň Lotusu v čínskom Wu-chane, ktorá stála materskú spoločnosť Geely 1,2 miliardy dolárov, je pripravená na spustenie výroby. Preto sú zverejnené všetky charakteristiky a ceny.
Elektrický crossover s dĺžkou 5103 mm sa dostane na trh v troch verziách. Všetky budú mať dvojmotorový pohon všetkých kolies, 800-voltovú elektrickú sústavu a batériu s kapacitou 112 kWh. Základný Lotus Eletre má 612 koní a krútiaci moment 710 Nm. Takýto crossover s hmotnosťou asi dve tony dokáže zrýchliť na stovku za 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 258 km / h a dojazd na jedno nabitie je 600 km podľa cyklu WLTP.
Druhá verzia sa volá Lotus Eletre S, no technické rozdiely oproti základnému crossoveru nie sú. Medzi prvky výbavy patrí aktívny spojler (k dispozícii sú tri polohy s rôznymi uhlami nábehu) a pokročilá výbava ako automatické dovieranie dverí, pokročilý audiosystém KEF (23 reproduktorov), pokročilé osvetlenie interiéru atď.
Na vrchole ponuky je Lotus Eletre R. Kombinovaný výkon dvoch elektromotorov sa zvýšil na 918 koní a 985 Nm a okrem toho sú namiesto jednostupňových osadené dvojstupňové prevodovky. Čas zrýchlenia na 100 km/h sa skrátil na 2,95 s, aj keď maximálna rýchlosť sa mierne zvýšila až na 265 km/h. Dojazd vozidla bol znížený na 490 km. Okrem toho má Eletre R prekalibrované odpruženie, iné pneumatiky a rozšírenú škálu dielov z uhlíkových vlákien. Čísla nie sú rekordné. Pre porovnanie Tesla Model X Plaid s hmotnosťou 2455 kg má tri motory s výkonom 1020 koní a dokáže vytočiť „stovku“ za 2,6 s a dojazd je 547 km. Aj keď je Tesla o niečo nižšia, pokiaľ ide o maximálnu rýchlosť, tak zvládne 262 km / h.
Všetky crossovery Lotus sú štandardne vybavené vzduchovým odpružením a 22-palcovými kolesami, pričom svetlá výška je 194 mm. Objednať si však môžete ešte ohurujúcejšie 23-palcové kolesá aj odľahčené 20-palcové kolesá (iba pre verzie Eletre a Eletre S) práve na nich získal dojazd 600 km na jedno nabitie. Pri tomto obutí je svetlá výška 187 mm.
Lotus Eletre bude mať aj štyri lidary pre budúceho autopilota. Sú zabudované v streche (vpredu a vzadu) a v predných blatníkoch a vysúvajú sa len v prípade potreby. Pôvodne ich plánovali ponúkať za príplatok, no napokon ich zaradili do základu. Najprv budú lidary fungovať ako súčasť štandardnej sady elektronických asistentov, zatiaľ čo sa objaví plnohodnotný autopilot úrovne 4 spolu s aktualizáciou softvéru, ktorá sa vykonáva „vzduchom“.
Nakoniec sú zverejnené ceny. Prvými trhmi pre elektrický crossover budú Čína, Spojené kráľovstvo a Európa. Napríklad v Nemecku stojí základná verzia 96-tisíc eur, Eletre S – 121-tisíc eur a za Eletre R si pýtajú od 151-tisíc eur. Základný crossover nebude v Číne, kde sa verzia S odhaduje na 113 000 dolárov a Eletre R na 141 000 dolárov. Prvé vozidlá by sa mali objaviť začiatkom roka 2023.