Nová Toyota Corolla GR ponúka rovnakú techniku ako Yaris GR, ale s vyšším výkonom.
1. apríla 2022Už pred pár mesiacmi Toyota zverejnila fotografie, na ktorých bola v pozadí záhadná Corolla. Jednalo sa o športový model GR s kamuflážou. Teraz však prichádza Toyota Corolla GR v plnej paráde. Čo ponúka tento hothatch?
Ako prvé sa pozrieme na agregát, ktorý sa nachádza pod kapotou. Motor a prevodovka sú prevzaté od menšieho súrodenca Yaris GR. To v praxi znamená, že pod kapotou je umiestnený 3-valcový 1,6-litrový benzínový turbo motor G16E-GTS, ale na Corolle je jeho výkon ešte zvýšený na 304 koní namiesto 272 koní. Krútiaci moment je rovnaký ako pri GR Yaris na úrovni 370 Nm.
Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom všetkých kolies. Prevodovka využíva lamelovú spojku a medzi kolesá ťah prenášajú dva samosvorné diferenciály Torsen. V závislosti od preferencií a prevádzkových podmienok môže vodič upraviť rozdelenie krútiaceho momentu pozdĺž osí v pomere 60:40, 50:50 a 30:70 (vpredu:vzadu). Vpredu sa nachádza MacPherson a dvojité priečne ramená vzadu.
Nosný rám karosérie Corolly GR je takmer identický s pôvodným hatchbackom Corolla, no medzi podbehy zadných kolies, v blízkosti stredového tunela a pod podlahou pribudli ďalšie výstuhy pre zvýšenie torznej tuhosti. Okrem toho boli na aute nainštalované rozpery. Vysoká tuhosť karosérie zvyšuje presnosť riadenia a zlepšuje stabilitu auta pri prejazde ostrými zákrutami.
Z pôvodného hatchbacku Corolla sú zachované len dvere a zadné blatníky, všetky ostatné prvky sú vlastné, navyše vylisované z kompozitov.
Aby sa zlepšila stabilita pri vysokých rýchlostiach, predný rozchod sa zväčšil o 60 mm (až 1590 mm), zadný rozchod o 85 mm (až 1620 mm).
Dĺžka, šírka a výška GR Corolla sú 4410, 1850 a 1480 mm. V pohotovostnom stave váži Corolla GR 1475 kg. Rázvor je ako pri originálnom hatchbacku, 2640 mm.
Vizuálne novinka vyniká na pozadí bežnej Corolly Sport vyvinutým aerodynamickým bodykitom, ktorý obsahuje originálne nárazníky, masívny zadný spojler, difúzor, prahy a zadné dvere. Okrem toho pútajú pozornosť funkčné prieduchy v predných blatníkoch a tri výfuky dve okrúhle na okrajoch a oválny v strede.
Okrem štandardnej GR Corolly bude k dispozícii Circuit Edition. Vyniká strešným panelom z uhlíkových vlákien a prieduchmi na kapote. Menšie zmeny sa týkajú obloženia interiéru (najmä kombinovaného čalúnenia kožou a Alcantarou).
Z výroby je hothatch obutý na 18-palcových zliatinových diskoch s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 s rozmermi 235/40 R18.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h.
Trhy v USA a Japonsku budú prvé, ktoré dostanú GR Corollu, pričom predaj sa začne v druhej polovici roku 2022.