Nová Honda Civic Type-R bola predstavená. Čo ponúka táto raketa?

Nová Honda Civic Type-R bola predstavená. Čo ponúka táto raketa?

22. júla 2022 0 Od spiatocka.sk

Tento rok oslavuje Civic 50. výročie a jeho ostrá vrcholná verzia Type R oslávila štvrťstoročie. Dvojitým darčekom k výročiu bol nový hatchback Honda Civic Type-R, no žiadne prevratné zmeny sa nekonali. Automatická prevodovka, hybridné hnacie ústrojenstvo, pohon všetkých kolies. O nich sa už roky šuškalo, no napokon sa ani jedno nepotvrdilo. Z technického hľadiska sa nový Civic Type-R stal evolúciou starého stroja modelu 2017.

Honda Civic Type-R 2023

Pod kapotou je nainštalovaný rovnaký dvojlitrový turbomotor K20C, ktorý má vymenené iba turbodúchadlo a výfukový systém. Špecifikácie ešte neboli zverejnené, no spoločnosť označuje nový Type R za najvýkonnejší v histórii, takže nárast z predchádzajúcich 320 koní a 400 Nm bude, aj keď dosť skromne. Podľa predbežných údajov bude mať nový hatchback 330 koní.

Zachovaná zostala šesťstupňová manuálna prevodovka s elektronickým systémom nastavovania otáčok pri radení a pohon predných kolies so samosvorným diferenciálom. K existujúcim jazdným režimom Comfort, Sport a +R pribudol prispôsobiteľný Individual. Palubnú telemetriu je možné zobraziť na smartfóne prostredníctvom aplikácie Honda LogR.

Podvozok tiež prešiel len úpravami. Civic Type R má predné zavesenie McPherson so samostatnými kĺbmi riadenia a zadný viacprvkový. Na prednej náprave zostali zachované štvorpiestikové brzdy Brembo. A tu je príjemné prekvapenie. Namiesto 20-palcových sa základom stali ľahšie 19-palcové obuté do bežných pneumatík Michelin Pilot Sport 4S.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

A vôbec, nový Type R sa uskromnil. Ak sa predchádzajúci hatchback mohol pochváliť veľkolepou súpravou karosérie s množstvom ďalších doplnkov a hrán, potom nový Civic Type R vyzerá pokojnejšie. Dokonca aj zadné krídlo na prelamovaných hliníkových podperách vyzerá menej vyzývavo, hoci je širšie ako predtým. Namiesto inštalácie ďalších predĺžení oblúkov kolies bola samotná karoséria prekreslená, kvôli čomu bolo dokonca potrebné urobiť nové, bacuľatejšie známky pre zadné dvere.

Hlavnou ozdobou kabíny sú športové predné sedadlá s veľkým bočným vedením. Za príplatok je rovnako ako doteraz ponúkané svetločervené čalúnenie, hojne používané je semišové a kontrastné prešívanie. Nový Type R sa štandardne dodáva s plne virtuálnymi prístrojmi s dvoma režimami zobrazenia.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Bohužiaľ, dynamické vlastnosti ešte neboli odtajnené. Bývalý hatchback dokázal zrýchliť na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosiahnuť maximum 272 km/h. Mierne zlepšenie týchto parametrov možno posúdiť podľa nových časov na kolo na pretekárskej dráhe v Suzuke, ktoré boli v apríli v rámci vývojových testov posunuté späť. Nový hothatch absolvoval 5,8 km kolo za 2 minúty a 23,120 sekundy oproti 2 minútam a 23,993 sekundám pre predchádzajúci model v limitovanej edícii. Ide o nový rekord medzi autami s predným náhonom.

Špecifikácie budú zverejnené v septembri, keď na japonský trh vstúpi nová Honda Civic Type R (tam sa budú aj tieto autá vyrábať). Začiatok predaja v Amerike je naplánovaný na neskorú jeseň a v Európe začiatkom roku 2023.