Nová generácia Porsche Panamera sa očakáva sa v novembri.
16. septembra 2023Porsche oznámilo svetovú premiéru tretej generácie Panamery. Podujatie sa uskutoční 24. novembra v Dubaji. Súčasný model druhej generácie sa vyrába v závode v Lipsku od roku 2016 a v roku 2020 prešiel plánovanou modernizáciou. Teraz prototypy novej Panamery absolvujú posledné jazdné testy na cestách v Katalánsku.
Porsche už o novom aute prezradilo niekoľko detailov. Panamera si zachová svoj známy formát a výrazný profil karosérie, no rázvor bude o niečo dlhší, aby poskytol priestor v druhom rade sedadiel. Predná časť karosérie bola odľahčená použitím penou vyplnených oceľových dielov namiesto hliníkových dielov. Autá na fotografiách sú už takmer bez kamufláž. Skrytý je len tvar predných svetiel. Interiér ešte nebol predstavený, ale európske médiá uvádzajú, že architektúra a dizajn budú podobné interiéru nedávno aktualizované ho Cayenne.
Najväčšie zmeny nás čakajú po technickej stránke. Špecialisti zo Zuffenhausenu upravili existujúcu platformu MSB, pôvodne vytvorenú spolu s Bentley. Už tu nebude pružinové odpruženie, ale na výber budú dve pneumatické pruženia. Základný „semiaktívny“ podvozok má dvojkomorové vzduchové vzpery, voliteľný „aktívny“ má jednokomorové vzpery. V oboch prípadoch sú sľubované nové tlmiče so samostatným ovládaním kompresných a odskokových ventilov.
Porsche sľubuje výrazné zmeny v ponuke motorov Panamery. Prioritu dostal vývoj hybridného smeru. Teraz budú na výber až štyri dobíjacie hybridy. Benzínové turbomotory V6 a V8 tu však zostávajú. A štvorlitrová V8 bude dokonca poriadne upravená. Namiesto dvojice dvojprúdových turbodúchadiel budú dve jednoprúdové, ktoré podľa inžinierov znížia škodlivé emisie a spotrebu paliva v extrémnych podmienkach. Posilnený bol aj kľukový hriadeľ a piesty, zvýšil sa tlak v systéme vstrekovania z 250 na 350 barov, v spaľovacom priestore zo 120 na 140 barov.
Vylepšené boli aj elektrické komponenty. Elektromotor v hybridných verziách je teraz plne integrovaný do nového osemstupňového „robota“ PDK. Jeho výkon sa zvýšil zo 136 na 191 koní. A kapacita batérie pri plug-in hybridných úpravách teraz dosiahne 25,9 kWh. Ďalšie podrobnosti vrátane dátumov spustenia výroby a cien Porsche oznámi na novembrovej prezentácii.