Najvýkonnejšie SUV je BMW XM Label Red. Má vyšší výkon ako Ferrari Puronsague.

Najvýkonnejšie SUV je BMW XM Label Red. Má vyšší výkon ako Ferrari Puronsague.

17. apríla 2023 0 Od spiatocka.sk

Medzi SUV so spaľovacími motormi je nový rekordér! Najvýkonnejším sériovým modelom v tomto segmente je BMW XM v novej verzii Label Red. Jeho M Hybridný pohon produkuje na svojom vrchole 748 koní a 1000 Nm. Aston Martin DBX707 (707 k, 900 Nm) a Dodge Durango SRT Helcat (720 k, 875 Nm), ktorý sa po krátkej prestávke vrátil do ponuky a dokonca aj Ferrari Puronsague má 725 koní. Výkon všetkých Urusov a Cayennov nedosahuje sedemsto koní.

Verzia Label Red však neprekvapila. Bola oznámená počas debutu základného SUV BMW XM. A tých technických rozdielov oproti pôvodnej verzii nie je až tak veľa. Hlavný je posilnený motor V8 4,4 biturbo, aj keď aj teraz je jeho výkon ďaleko od maximálneho výkonu. Má 585 koní a 750 Nm. Napríklad vo vozidlách X5 M / X6 M Competition sa jeho výkon zvýšil na 625 koní s rovnakým krútiacim momentom.

Celá elektrická nadstavba verzie Label Red je úplne rovnaká ako základná verzia. Elektromotor zabudovaný do osemstupňového automatu ZF namiesto meniča krútiaceho momentu produkuje rovnakých 197 koní a 280 Nm. Batéria s kapacitou 29,5 kWh (využíva sa len 25,7 kWh) je rovnaká, no plné nabitie by už malo stačiť na 75-83 km v elektrickom režime (namiesto 82-88 km).

Zaujímavosťou je, že neboli predstavené ani rozdiely v prevodovke a podvozku. Pohon všetkých kolies je rovnaký s aktívnym zadným diferenciál. Vozidlo má tiež adaptívne odpruženie, aktívne stabilizátory, zadný prítlak, predné brzdy so šesťpiestikovými strmeňmi a to všetko má novinka v základe. Teraz je však jasné, prečo obchodníci prišli s predponou Label Red namiesto použitia aditíva Competition, ktoré je známe z modelov M, pretože to znamená výrazné vylepšenia podvozku.

Čas zrýchlenia na „stovku“ sa skrátil zo 4,3 na 3,8 s a teraz ide o najrýchlejšie SUV v ponuke BMW. Predtým bol tento údaj v modeloch X5 M/X6 M Competition, ale po nedávnej modernizácii sa tento parameter zvýšil na 3,9 s. Medzi konkurentmi sú však ešte agilnejšie modely. Napríklad Lamborghini Urus Performante , Aston Martin DBX707 a Ferrari Purosangue bez hybridných doplnkov zvládnu „stovku“ za 3,3 sekundy. Maximálna rýchlosť verzie Label Red je štandardne obmedzená na 250 km/h alebo 280 km/h s M Driver’s Package, hoci X6 M s rovnakou možnosťou môže dosiahnuť 290 km/h.

Medzi verziou Label Red a základným vozidlom nie je až tak veľa vonkajších rozdielov. Možnosťou je červené lemovanie „ladviniek“ a bočné presklenie. Všetky tieto prvky sú štandardne čierne a červené sú len na štítkoch a kolesách. V základe majú kolesá priemer 21 palcov, objednať sa však dajú aj 23-palcové. Interiér je vyrobený v čiernej a červenej farbe. Samostatným prvkom verzie Label Red je nápis „Boost Mode“ na ľavom (spúšťacom) radení.

Výroba vozidiel BMW XM Label Red sa začne v auguste. Cena vo výrobnej domovine v USA je 185-tisíc dolárov oproti 159-tisíc za základný XM. Okamžite bude vydaná špeciálna verzia s telom Frozen Carbon Black a výrazným červeným dekorom (ako na fotografiách) v počte 500 kópií. Label Red sám o sebe nemá žiadne obmedzenia výroby.