Mercedes mení modelovú politiku. Stávka na luxus.
20. mája 2022Mercedes-Benz zverejnil stratégiu prechodu na elektrické modely minulé leto a stále sa jej hodlá držať. Paralelne sa však upravoval plán rozvoja zostavy. Spoločnosť sa rozhodla zamerať na drahé modely a zredukovať dojazd kompaktných Mercedesov. Celý modelový rad je rozdelený do troch skupín. Top-End Luxury, Core Luxury a Entry Luxury. Viac ako 75% investícií v blízkej budúcnosti pôjde do rozvoja prvých dvoch segmentov, ktoré prinášajú hlavný zisk. Napríklad predaj modelov AMG a Maybach zaznamenal medziročne rekordy, zatiaľ čo predaje triedy S vlani vzrástli o 40 %.
Segment Top-End Luxury zahŕňa všetky modely Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach, triedu G, triedu S, GLS, ako aj elektrické vozidlá SUV EQS a EQS. Mimochodom, minulé leto sa šuškalo o zlúčení divízií AMG a Maybach, no plán sa nakoniec ukázal byť iný. Najbližšími novinkami v tejto oblasti budú SUV. Elektrické SUV Mercedes-Maybach EQS (predpokladá sa v roku 2023) a kabriolet Mercedes-Maybach SL. Plán počíta s vytvorením špeciálnych verzií sériových modelov (ako nový Mercedes-Maybach Haute Voiture ), ako aj exkluzívnych zberateľských áut pod menom Mythos Series. Do roku 2026 Mercedes očakáva zvýšenie predaja modelov Top-End Luxury o 60 % (v porovnaní s výsledkom z roku 2019).
Skupina Core Luxury zahŕňala autá triedy C, E, GLC a GLE, elektromobil EQE , ako aj mnohé ich deriváty. V tomto segmente sa čoskoro objaví vozidlo SUV EQE. Debut novej triedy E je naplánovaný na rok 2023 a v pláne je aj samostatný elektrický model pre Čínu, vytvorený na platforme sedanu EQE.
Vstupným segmentom Entry Luxury je trieda A, trieda B, CLA, GLA a GLB (plus elektrické EQA a EQB). S prihliadnutím na rôzne typy karosérií teraz zahŕňa sedem modelov, v pláne je však zredukovať ponuku na štyri autá, ktoré navyše budú bohatšie a drahšie. Hlavnými kandidátmi na odchod sú kombi CLA Shooting Brake, sedan triedy A a trieda B. Do roku 2024 bude pre mladšie modely pripravená nová platforma MMA a operačný systém MB.OS.
Okrem toho Mercedes-Benz oznámil redukciu tradične dlhých zoznamov príplatkov pre autá. Namiesto toho budú kupujúcim ponúkané komplexné balíky doplnkového vybavenia. Tento prístup už dlho praktizujú mnohé značky a je jasné, že zníži výrobné náklady. Začal sa intenzívny rozvoj priameho predaja a siete vlastných predajní. Podľa plánu spoločnosti bude do roku 2025 viac ako 80 % predajov Mercedesov v Európe priamych, teda bez účasti predajcov.