Mercedes-Maybach GLS sa zmenil na Brabus 900 s trojnásobnou cenu
2. mája 2022Indexom 900 označuje Brabus svoje najextrémnejšie verzie tuningových Mercedesov. Najprv boli 900 iba triedy S s motorom V12, ale pred rokom a pol model Brabus Rocket 900 postavený na liftbacku Mercedes-AMG GT znamenal prechod na motor V8. Odvtedy sa sedan triedy E, SUV GLE Coupe a SUV triedy G dočkali verzie s názvom Brabus 900. A teraz sa luxusný Mercedes-Maybach GLS 600 stal „deväťstovkou“.
Našťastie tentokrát zamestnancov Brabusu zmysel pre proporcie nezradil. Maybach nevyzdobili agresívnymi a farebnými dekoráciami. Naopak, po strate veľkého množstva chrómu začalo veľké SUV vyzerať robustnejšie. Na vozidle nájdeme karbónové blatníky, športovú spodnú časť predného nárazníka a difúzor. Nechýbajú ani 24-palcové kované kolesá (továrenský Maybach GLS ponúka 22 alebo 23-palcové), podobné ako pri sedane Mercedes-Maybach triedy S.
Štandardný motor V8 4.0 biturbo pre model Mercedes-Maybach GLS 600 bol upravený podľa rovnako rozsiahleho programu ako ostatné „deväťstovky“ od Brabusu. Dostal nové turbodúchadlá so zvýšeným plniacim tlakom, iné piesty, ojnice a kľukový hriadeľ, zvýšený tlak palivových čerpadiel a množstvo originálnych dielov. Objem sa zväčšil zo 4,0 litra na 4,4 litra (4407 kubických centimetrov, aj keď spoločnosť pre krásu zaokrúhľuje objem na 4,5 litra).
Vďaka tomu sa výkon zvýšil z pôvodných 557 koní a 730 Nm až na 900 k a 1250 Nm. Špičkový krútiaci moment je však stále obmedzený na približne 1050 Nm zrejme preto, aby nepreťažoval deväťstupňový automat. Zároveň zostalo zachované komfortné nastavenie pohonnej jednotky a čas zrýchlenia na 100 km/h sa znížil zo 4,9 s iba na 4,2 s. Hoci aj hranatá trieda G vo verzii Brabus 900 zrýchli na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 320 km/h namiesto továrenských 250 km/h.
Brabus 900 má najluxusnejšiu verziu interiéru ponúkanú pre Maybach so samostatnými zadnými sedadlami a masívnym centrálnym boxom. Interiér je kompletne pozmenený, na dekoráciu je použitá drahá koža a uhlíkové vlákna. Okrem toho sa zmenilo nastavenie vzduchového pruženia. Pri vysokej rýchlosti znižuje svetlú výšku o 25 mm.
Bežný Mercedes-Maybach GLS 600 v Nemecku stojí od 168-tisíc eur a za prvý vyrobený Brabus 900 si tvorcovia pýtajú až 504-tisíc eur. Pri ďalších kópiách sa však cena môže líšiť: objednávky sú už otvorené.