Mercedes-Maybach GLS sa zmenil na Brabus 900 s trojnásobnou cenu

Mercedes-Maybach GLS sa zmenil na Brabus 900 s trojnásobnou cenu

2. mája 2022 0 Od spiatocka.sk

Indexom 900 označuje Brabus svoje najextrémnejšie verzie tuningových Mercedesov. Najprv boli 900 iba triedy S s motorom V12, ale pred rokom a pol model Brabus Rocket 900 postavený na liftbacku Mercedes-AMG GT znamenal prechod na motor V8. Odvtedy sa sedan triedy E, SUV GLE Coupe a SUV triedy G dočkali verzie s názvom Brabus 900. A teraz sa luxusný Mercedes-Maybach GLS 600 stal „deväťstovkou“.

Brabus 900

Našťastie tentokrát zamestnancov Brabusu zmysel pre proporcie nezradil. Maybach nevyzdobili agresívnymi a farebnými dekoráciami. Naopak, po strate veľkého množstva chrómu začalo veľké SUV vyzerať robustnejšie. Na vozidle nájdeme karbónové blatníky, športovú  spodnú časť predného nárazníka a difúzor. Nechýbajú ani 24-palcové kované kolesá (továrenský Maybach GLS ponúka 22 alebo 23-palcové), podobné ako pri sedane Mercedes-Maybach triedy S.

Štandardný motor V8 4.0 biturbo pre model Mercedes-Maybach GLS 600 bol upravený podľa rovnako rozsiahleho programu ako ostatné „deväťstovky“ od Brabusu. Dostal nové turbodúchadlá so zvýšeným plniacim tlakom, iné piesty, ojnice a kľukový hriadeľ, zvýšený tlak palivových čerpadiel a množstvo originálnych dielov. Objem sa zväčšil zo 4,0 litra na 4,4 litra (4407 kubických centimetrov, aj keď spoločnosť pre krásu zaokrúhľuje objem na 4,5 litra).

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vďaka tomu sa výkon zvýšil z pôvodných 557 koní a 730 Nm až na 900 k a 1250 Nm. Špičkový krútiaci moment je však stále obmedzený na približne 1050 Nm zrejme preto, aby nepreťažoval deväťstupňový automat. Zároveň zostalo zachované komfortné nastavenie pohonnej jednotky a čas zrýchlenia na 100 km/h sa znížil zo 4,9 s iba na 4,2 s. Hoci aj hranatá trieda G vo verzii Brabus 900 zrýchli na 100 km/h za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 320 km/h namiesto továrenských 250 km/h.

Brabus 900

Brabus 900 má najluxusnejšiu verziu interiéru ponúkanú pre Maybach so samostatnými zadnými sedadlami a masívnym centrálnym boxom. Interiér je kompletne pozmenený, na dekoráciu je použitá drahá koža a uhlíkové vlákna. Okrem toho sa zmenilo nastavenie vzduchového pruženia. Pri vysokej rýchlosti znižuje svetlú výšku o 25 mm.

Bežný Mercedes-Maybach GLS 600 v Nemecku stojí od 168-tisíc eur a za prvý vyrobený Brabus 900 si tvorcovia pýtajú až 504-tisíc eur. Pri ďalších kópiách sa však cena môže líšiť: objednávky sú už otvorené.