Mercedes AMG GT Track Series: rozlúčková verzia k výročiu AMG.

Mercedes AMG GT Track Series: rozlúčková verzia k výročiu AMG.

25. marca 2022 0 Od spiatocka.sk

Sériová výroba kupé a roadsterov Mercedes-AMG GT skončila v decembri minulého roka, priameho nástupcu však model zatiaľ nemá. Preto pri 55. výročí divízie AMG, ktoré sa bude tento rok vo veľkom oslavovať, musel byť superšport s motorom vpredu dočasne vrátený do prevádzky. Bola však predstavená špeciálna okruhová verzia Mercedes‑AMG GT Track Series.

Mercedes-AMG GT Track Series

Ide o najvýkonnejšiu a najextrémnejšiu verziu modelu GT pretože jeho vývojári sa už neobmedzovali len na požiadavky pre autá na cesty. Nové kupé po nich jazdiť nemôže, no základe Mercedes-AMG GT Black Series bola postavená táto šelma. Na jeho doladenie boli použité riešenia odkukané z pretekárskych áut kategórie GT3 a GT4. Okrem toho sa na vzniku verzie Track Series podieľala inžinierska kancelária HWA AG, ktorá patrí Hansovi Wernerovi Aufrechtovi, zakladateľovi štúdia AMG.

Motor V8 4.0 biturbo s plochým kľukovým hriadeľom bol opäť vylepšený. Má iné dýzy s priamym vstrekovaním a riadiacu jednotku. Výkon sa zvýšil zo 730 k a 800 Nm pre verziu Black Series až na 734 k a 850 Nm. Nmiesto sedemstupňového automatu s dvoma spojkami je nainštalovaná pretekárska sekvenčná prevodovka Hewland HLS so šiestimi prevodovými stupňami, ktorú je možné prepínať pomocou krídiel a pneumatického pohonu. Na vozidle je použitý aj diferenciál nastaviteľným stupňom mechanického blokovania.

Namiesto elektronicky riadených tlmičov sa má novinka nastaviteľné tlmiče Bilstein. Nastaviteľné sú aj stabilizátory, nehovoriac o jazdnej elektronike. ABS a trakčná kontrola majú po 11 stupňov nastavenia, ktoré je možné zvoliť samostatne pomocou tlačidiel v kabíne. Dajú sa aj úplne deaktivovať oba systémy. Brzdy sú s oceľovými kotúčmi s priemerom 390 mm vpredu a 355 mm vzadu.

Mercedes-AMG GT Track Series

Verzia Track Series má pôvodný predný splitter a zadný difúzor, aj keď nastaviteľné krídlo zostalo zachované. Kapota, blatníky, tretie dvere, zadný nárazník a bočné panely sú vyrobené z uhlíkových vlákien. Interiér je úplne holý a nechýbajú ani panely z uhlíkových vlákien, displej Bosch namiesto prístrojov, pretekársky volant namiesto volantu. Vypadlo dokonca aj elektrické ovládanie okien, aj keď klimatizácia zostala zachovaná.

Všetky tieto opatrenia umožnili znížiť pohotovostnú hmotnosť z 1540 kg pre verziu Black Series na 1400 kg. To aj napriek tomu, že nové pretekárske kupé má pretekársku palivovú nádrž s objemom 120 litrov oproti 65 litrom u cestných áut. Možnosti sú tiež typicky pretekárske. Prídavný ventilačný systém pre prilbu pilota, systém zásobovania pitnou vodou, súprava náhradných dielov a sedadlo spolujazdca. Toto všetko je za príplatok.

Keďže Mercedes‑AMG GT Track Series je pripravený na 55. výročie, vyrobí sa len 55 kusov. Cena každého je 369-tisíc eur bez dane. Takéto auto si nemôžete kúpiť od predajcov. Pedaj sa uskutoční priamo z továrne v Affalterbachu. Odovzdávanie vozidiel zákazníkom sa začne v druhom štvrťroku.

Mercedes-AMG GT Track Series