Mazda EZ-6 prichádza na čínsky trh. Do Európy príde tiež.

Mazda EZ-6 prichádza na čínsky trh. Do Európy príde tiež.

1. októbra 2024 0 Od spiatocka.sk

Elektrický liftback Mazda EZ-6 sa prvýkrát objavil pred širokou verejnosťou už na jar na autosalóne v Pekingu. Nejde o nezávislý vývoj, ale o prerobený model Shenlan SL03 od Changanu, s ktorým má Mazda spoločný podnik. Teraz v Číne sú už objednávky na liftbacky Mazda EZ-6 otvorené a vývojári zverejnili všetky technické špecifikácie.

Shenlan SL03Shenlan SL03

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Navonok je Mazda EZ-6 veľmi odlišná od originálu: má imitáciu masky chladiča, predné aj zadné svetlá v korporátnom štýle japonskej značky. Silovú štruktúru a proporcie päťdverovej karosérie však zdedila Mazda po čínskom darcovi: pri pohľade zboku podobnosť len ťažko prehliadnuť. Mazda ale dostala aj módne bezrámové dvere. Zaujímavé je, že rázvor oboch áut je formálne odlišný: Shenlan má 2900 mm a Mazda má 2895 mm. Nový liftback je len o niečo väčší ako odchádzajúci sedan Mazda 6: dĺžka – 4921 mm, šírka 1890 mm, výška 1485 mm. Paleta farieb karosérie zahŕňa osem odtieňov, no kolesá môžu byť len 19-palcové.

V interiéri sú moderné čínske motívy ešte silnejšie. Dizajn palubnej dosky Mazdy sa líši od Shenlanu, ale zachovala sa všeobecná architektúra so samostatnými obrazovkami pre prístroje (10,2 palca) a multimediálny systém (14,6 palca). Okrem toho nechýba head-up displej s rozšírenou realitou, 64-farebné osvetlenie interiéru a audio systém Sony so štrnástimi reproduktormi. Všetka elektronika auta je riadená pokročilým čipom Snapdragon 8155. Už v základe je interiér obšitý koženkou a za príplatok je ponúkaná perforovaná koža. Objem kufra sa pohybuje od 479 do 1174 litrov a elektromobily majú aj predný batožinový priestor s objemom 99 litrov.

Rovnako ako darca Shenlan SL03, aj nová Mazda EZ-6 sa ponúka v hybridnej a čisto elektrickej verzii. Sekvenčný hybrid má 1,5-litrový atmosférický motor (95 k), ktorý nie je spojený s kolesami a funguje len v režime generátora. Na zadnej náprave je inštalovaný elektromotor (218 k, 320 Nm), ktorý poháňa batéria s kapacitou 18,9 alebo 28,4 kWh. Menovitý dojazd v elektrickom režime je 130 alebo 200 km, v hybridnom režime sa predpokladá 1301 km. Hybridný Shenlan SL03 sa líši len tým, že v drahých verziách má silnejší elektromotor (238 k), ktorý Mazda nedostala.

Batériou poháňaná Mazda EZ-6 je vybavená tiež len zadným elektromotorom, no produkuje 258 koní a 320 Nm. Na výber sú trakčné batérie s kapacitou 56,1 a 68,8 kWh a dojazd cyklu CLTC je 480, respektíve 600 km. Elektrický Shenlan SL03 tiež prichádza s výkonom 218 koní a v tomto prípade ponúka aj najväčšiu batériu s kapacitou 80 kWh s udávaným dojazdom viac ako 700 km. Mazda túto konfiguráciu nedostala. Bez ohľadu na typ pohonu je maximálna rýchlosť všetkých modifikácií EZ-6 obmedzená na 170 km/h.

V Číne stojí Mazda EZ-6 od 160 tisíc do 200 tisíc juanov (23-29 tisíc dolárov v priamom prepočte). Čínsky náprotivok Shenlan SL03 bude stáť výrazne menej od 120 tisíc juanov (17 tisíc dolárov). Hoci za top verziu pýtajú 210-tisíc jüanov (30-tisíc dolárov). Následne sa Mazda EZ-6 dostane aj do Európy, no pod názvom Mazda 6e.