Lancia sa vracia do rally. Predstavený bol aj hothatch Ypsilon HF.

Lancia sa vracia do rally. Predstavený bol aj hothatch Ypsilon HF.

27. mája 2024 0 Od spiatocka.sk

Po 13 rokoch vegetenia s jedným jediným modelom dostala Lancia konečne druhý dych. Ešte vo februári bola predstavená nová generácia hatchbacku Lancia Ypsilon a teraz je ohlásený začiatok predaja v rodnom Taliansku. Teraz sortiment obsahuje dve modifikácie. Hybridná Lancia Ypsilon Ibrida stojí od 24 500 eur, má motor 1,2 turbo (100 k), ktorý spolupracuje so šesťstupňovým automatom, ktorý má zabudovaný 48-voltový elektromotor. A čisto elektrická Lancia Ypsilon Elettrica v cene od 34 800 eur má elektromotor s výkonom 156 koní a batériou s kapacitou 51 kWh. Obe verzie sú ponúkané v troch stupňoch výbavy: Ypsilon, LX a Cassina.

Teraz je čas ísť ďalej. Začiatkom jari Lancia ohlásila oživenie svojej športovej divízie HF a dnes sa naraz predviedli dve autá zdobené zodpovedajúcimi logami s bežiacim slonom. Hothatch Lancia Ypsilon HF je určený pre civilný trh a petrolheadi budú zrejme sklamaní, pretože ide o elektromobil. Spoločnosť navyše ešte nezverejnila všetky technické detaily.

Uvádza sa, že Ypsilon HF má pohon predných kolies s elektromotorom s výkonom 240 koní a zrýchlenie na 100 km/h zaberie 5,8 sekundy. To naznačuje úzku príbuznosť s nedávno predstavenými SUV Abarth 600e a Alfa Romeo Junior Veloce, ktoré majú podobný výkon. Hatchback bude obsahovať aj znížený podvozok, širší rozchod a svalnatý bodykit inšpirovaný najikonickejšími športovými autami značky. Interiér obsahuje sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, dvojfarebné čalúnenie a zodpovedajúci dekor. Lancia Ypsilon HF vstúpi na trh až o rok v máji 2025. Po hatchbacku sa výkonné verzie HF objavia aj v sľubných modeloch Gamma a Delta, ktorých debut je naplánovaný na rok 2026, respektíve 2028.

Súčasne s elektrickým hatchbackom sa predstavilo aj homologačné auto Lancia Ypsilon Rally 4 HF a vyzerá to naozaj na senzáciu. Ide predsa o prvý športový automobil značky Lancia, najtitulovanejší vo svete rely, od začiatku deväťdesiatych rokov! V celej histórii súťaže Lancia vyhrala 15 prvenstiev, tri Majstrovstvá konštruktérov, dve víťazstvá na Mille Miglia a po jednom na Targa Florio a Carrera Panamericana.

Ako už názov napovedá, Lancia Ypsilon Rally 4 HF bude súťažiť v juniorskej triede Rally 4, kde súťažia autá s pohonom jednej nápravy s minimálnou hmotnosťou 1080 kg a turbomotormi s objemom maximálne 1333 kubických centimetrov. Pre model Ypsilon Rally 4 HF je avizovaný rovnaký motor 1,2 turbo, posilnený na 212 koní, päťstupňová manuálna prevodovka a uzávierka diferenciálu. Keďže pravidlá skupiny Rally 4 vyžadujú výrobu minimálne 2 500 exemplárov auta, s takýmto obehom treba na trhu počítať.

Okrem predstavenia dvoch výkonných áut spoločnosť odhalila aj logo svojho obnoveného pracovného tímu Lancia Corse HF. Spája modernú grafiku a klasické motívy na čele s bežiacim červeným slonom.