Lada Vesta dostala najvýkonnejší motor vo svojej histórii. Má 350 koní a pochádza z Renault Alpine A110.
19. januára 2019Byť súčasťou koncernu má svoje výhody. Automobilka nemusí nič vyvíjať pretože sa stačí navštíviť sesterskú automobilku, zobrať komponent od nej, trochu ho upraviť a šup šup sním do auta. Taký prípad je aj koncern Volkswagen, kde automobilky zdieľajú mnoho komponentov. Výnimka nie je ani Lada. Tá si zobrala motor z Renault Alpine A110 a šup sním do Vesty.
V dnešnom článku sa pozrieme na športovú Vestu s výkonným motorom, no nejedná sa o bežnú Vestu. Totižto jedná sa o Vestu TCR, ktorá sa zúčastní šampionátu cestovných automobilov TCR. Poháňa ju prepĺňaný 1,8 litrový štvorvalec naladený na výkon 350 koní, ktorý sa prenáša cez sekvenčnú prevodovku Sadev na predné kolesá.
Nová Vesta TCR má upravenú tiež geometriu na predných kolesách. Na zadnej náprave nájdeme namiesto torznej priečky dvojité lichobežníky. Na aute zostali plynom plnené tlmiče Ohlins a ochranná klietka, no brzdy sú teraz silnejšie než má predchádzajúca verzia.