Kompaktný hatchback MG3 s hybridným pohonom debutoval v Európe.
27. februára 2024Hlavnou novinkou autosalónu v Ženeve bol samozrejme sériový hatchback Renault 5. Ale sú tu aj iné svetové premiéry. Jeden z nich hrá v rovnakej triede s francúzskou „päťkou“ – ide o kompaktný hatchback MG3 tretej generácie. Stal sa ozdobou rozsiahlej expozície značky MG, ktorú síce vlastní čínsky koncern SAIC, no usilovne sa snaží presadiť na medzinárodnom trhu.
Odchádzajúca druhá generácia MG3 bola na montážnej linke úprimne dlho: tento hatchback debutoval v roku 2011 a v roku 2017 sa uskutočnila rozsiahla aktualizácia. V samotnej Číne bola „trojka“ už dlho vyradená z predaja, ale naďalej sa vyrába na export do Spojeného kráľovstva a niekoľkých ázijských krajín. Nový hatchback bol navrhnutý s ohľadom na trh v celej Európe a s ohľadom na miestne preferencie.
MG3 stále patrí do tradičnej triedy B, aj keď celkové rozmery narástli: dĺžka 4113 mm, šírka 1797 mm, výška 1502 mm. Rázvor náprav je 2570 mm oproti 2520 mm u predchádzajúceho modelu. Objem kufra je 293 litrov. Jeho základom je jednoduchý podvozok s polonezávislým zavesením zadných kolies.
MG3 nebude mať elektrickú verziu, pretože toto miesto vypĺňa o niečo väčší hatchback MG4. Trojka debutovala v Ženeve v jedinej verzii Hybrid+. Plusom rozumieme dôraz na elektrickú časť, ktorá sa ukázala byť výkonnejšia a produktívnejšia ako benzínová. Atmosférický štvorvalec 1,5, pracujúci v ekonomickom Atkinsonovom cykle a s tepelnou účinnosťou 41 %, produkuje iba 102 koní a 128 Nm. A elektromotor, ktorý je zabudovaný do trojstupňovej automatickej prevodovky, vyvinie 136 koní a 250 Nm.
Maximálny výkon systému je 194 koní, ale počas normálnej prevádzky nastavenia poskytujú jasnú „deľbu práce“: MG3 zrýchľuje hlavne na elektrický pohon a na udržanie rýchlosti sa používa spaľovací motor. Čas zrýchlenia na „stovku“ je 8 sekúnd a z 80 na 120 km/h hatchback s pohonom predných kolies zrýchli za päť sekúnd. Maximálna rýchlosť je 170 km/h.
Ďalšou vlastnosťou systému Hybrid+ je zväčšená batéria. Relatívne. Samozrejme 1,83 kWh je skutočne viac ako 1,2 kWh pre Renault Clio a 0,76 kWh pre Toyotu Yaris, no v porovnaní s dobíjateľnými hybridmi je to stále málo. Preto MG3 nemá pripojenie k elektrickej zásuvke, na nabíjanie batérie je nainštalovaný samostatný generátor poháňaný spaľovacím motorom. O čisto benzínových verziách sa zatiaľ nehovorí.
Už v základnej konfigurácii má MG3 virtuálne prístroje (7 palcov) a multimediálny systém iSmart (10,25 palca) so štandardnou navigáciou. Nechýba ani klimatizácia a zadná kamera. Príplatky zahŕňajú kožený interiér, kamery a adaptívny tempomat MG Pilot s funkciou udržiavania v jazdnom pruhu.
MG3 sa bude vyrábať v Číne, prvé dodávky na európsky trh sú naplánované na jún. Čo sa týka ceny, zatiaľ bola naznačená len orientačná hodnota: okolo 20-tisíc eur. Napríklad rovnaká hybridná Toyota Yaris teraz v Európe stojí 22-tisíc