Jubilejná Alpina B8 GT sa stala najdrahším modelom spoločnosti.

Jubilejná Alpina B8 GT sa stala najdrahším modelom spoločnosti.

20. januára 2025 0 Od spiatocka.sk

Súkromná spoločnosť Alpina oslavuje tento rok 60. výročie: od roku 1965 hĺbkovo zušľachťuje automobily BMW, pričom má štatút automobilky s právom prideľovať autám vlastné VIN kódy. Tento rok však bude Alpina posledným ako samostatná značka: pred tromi rokmi na ňu všetky práva kúpil koncern BMW a od januára 2026 s ňou bude môcť nakladať podľa vlastného uváženia. Medzitým je na čele spoločnosti rodina Bovensiepen, ktorá sa tento rok bude venovať výročiu svojho duchovného dieťaťa. Prvým znakom bol model BMW Alpina B8 GT vychádzajúci z BMW Gran Coupe radu osem.

Modifikácia GT sa od štvordverovej Alpiny B8 líši „zadkom“ z uhlíkových vlákien, upravenými prívodmi vzduchu vpredu, novým difúzorom vzadu, ako aj lemovaním prahov s podpisom zakladateľa spoločnosti Burkarda Bovensiepena. Okrem rôznych jednofarebných možností je po prvý raz k dispozícii aj dvojfarebný vonkajší lak: rodinná modrá a zelená farba sú kombinované s čiernym lakom na hornej časti karosérie. Táto možnosť bude stáť 11-tisíc eur. Charakteristické 21-palcové viaclúčové kolesá sú obuté do špeciálných pneumatík Pirelli P Zero.

Pri dekorácii interiéru sa používa iba prírodná koža, drevená dyha a hliník. Strop je pokrytý Alcantarou a na stredovej konzole je nápis s názvom a sériovým číslom špeciálnej verzie. Na veku držiakov pohárov je ďalší podpis Burkarda Bovensiepena. Súčasťou auta sú aj dve kožené cestovné tašky a švajčiarsky chronograf Carl F. Bucherer s podpisovými logami.

Motor V8 4.4 biturbo je rovnaký ako model Alpina B5 GT 2023. Upravený sací systém, zvýšený plniaci tlak a upravený riadiaci program umožnili zvýšiť výkon motora N63 z pôvodných 621 v modeli B8 na 634 koní a krútiaci moment z 800 na 850 Nm. Zvýšenie malo minimálny vplyv na zrýchlenie na 100 km/h: 3,3 s namiesto 3,4 s. Verzia GT však pri zrýchlení na 200 km/h klesla o celú sekundu: 10,5 s. Zvýšila sa aj maximálna rýchlosť: 330 km/h namiesto 324 km/h. Uvádza sa, že osemstupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies B8 GT majú živšie a šoférskejšie nastavenie.

BMW Alpina B9 GT bude vyrobené v limitovanej edícii 99 kusov, z ktorých len 20 je možné objednať s dvojfarebným lakovaním exteriéru. Začínajúca cena v Nemecku je 225-tisíc eur: ide o najdrahšiu Alpinu v celej histórii značky. A so všetkými možnými možnosťami si B8 GT pridá takmer 50-tisíc eur. Z firemného katalógu zároveň zmizla už základná Alpina B8.