Hyundai pripravuje 17 nových elektromobilov.

Hyundai pripravuje 17 nových elektromobilov.

3. marca 2022 0 Od spiatocka.sk

Spoločnosť Hyundai Motor Company predstavila dlhodobý plán na ďalšie roky a na rozdiel od trendov nemá tento plán svoje meno. Je dôležité si hneď ujasniť, že stratégia sa vzťahuje len na značku Hyundai a dcérsku značku Genesis. Investície do nich do roku 2030 budú predstavovať 95,5 bilióna kórejských wonov (79,1 miliardy dolárov). Z toho 39,1 bilióna wonov (32,4 miliardy USD) pôjde na nový vývoj, kapitálové výdavky budú predstavovať 43,6 bilióna wonov (36,1 miliardy USD) a ďalších 12,8 bilióna wonov (10,6 miliardy USD) pôjde na strategickú investíciu.

Hyundai

Zaujímavosťou je, že Hyundai do roku 2030 investuje len 19,4 bilióna wonov (16,1 miliardy dolárov) na vývoj elektrických vozidiel a to zahŕňa výstavbu nových tovární a rozvoj nabíjacej infraštruktúry. Napríklad Toyota za rovnaké obdobie investuje 69 miliárd dolárov do elektrických vozidiel. Autá na batérie sa ale stali hlavnou agendou v stratégii kórejskej spoločnosti. V najbližších ôsmich rokoch vstúpi na trh 17 nových elektrických vozidiel.

Jedenásť z nich pod značkou Hyundai. Tri sedany, šesť SUV, jedno ľahké úžitkové vozidlo a jeden elektromobil „nového typu“. Tento rok bude predstavený sériový sedan Hyundai Ioniq 6 a na rok 2024 bol ohlásený crossover Ioniq 7. Pod značkou Genesis bolo ohlásených šesť elektrických vozidiel. Dve autá a štyri SUV, aj keď jedným z nich je už predstavený Genesis GV70. Od roku 2025 budú všetky nové modely Genesis elektrické, ale výroba existujúcich vozidiel bude pokračovať.

Hyundai

Hyundai už má modernú modulárnu platformu E-GMP pre elektromobily a prvý model postavený na nej sa objavil len pred vyše rokom. Už bola predstavená architektúra ďalšej generácie s názvom Integrated Modular Architecture (IMA), ktorá bude vývojom platformy E-GMP. Do roku 2030 plánuje Hyundai zabrať 7 % celosvetového trhu s elektrickými vozidlami a zvýšiť ich produkciu na 1,87 milióna kusov ročne. To znamená, že autá na batérie budú tvoriť menej ako polovicu celkovej produkcie (4,3 milióna áut podľa plánu). Kórejci však plánujú zvýšiť prevádzkovú maržu z elektrických vozidiel na 10 %. Celková kapacita batériových závodov spoločnosti by mala do roku 2030 dosiahnuť 170 GWh.

Napokon, 12 biliónov wonov (9,95 miliardy dolárov) z celkových investícií, ktoré Hyundai použije na vývoj vlastného softvéru a autopilota. Koncom roka 2022 by sa mal objaviť prvý model s funkciou aktualizácie softvéru „over the air“ a v roku 2025 budú mať takúto možnosť všetky autá v ponuke. Autopilot úrovne 3 sa očakáva v druhej polovici tohto roka na sedane Genesis G90 novej generácie .