Hyundai predstavil extrémny prototyp Hyundai RN24 bez karosérie.
28. októbra 2024V roku 2012 športová divízia Hyundai N spustila program Rolling Lab, ktorý vytvára experimentálne jazdiace prototypy určené na testovanie pokročilých technológií pred ich zavedením do sériovej výroby. Od roku 2022 sa projekt zaoberá výlučne elektrickými vozidlami: napríklad takto sa objavil veľkolepý koncept N Vision 74, o ktorého sériovej výrobe ešte nepadlo rozhodnuté. A komu určite nehrozí posadnutie na pás, je najnovší výtvor programu Rolling Lab – bláznivá klietka na kolesách s názvom Hyundai RN24. A toto je elektromobil!
Hlavným znakom nového prototypu je absencia karosérie. Aspoň jeho horná časť, namiesto ktorej je inštalovaný rúrkový rám. Spodná časť podvozku je stále obklopená plastom: bola vytvorená s využitím skúseností a technológií, ktoré Hyundai nazbieral v majstrovstvách sveta v rally. A dizajn využíva motívy z malého SUV Hyundai Casper. Vzadu je spojler použitý na autách Hyundai série TCR a 19-palcové kované kolesá sú prevzaté z civilného sedanu Hyundai Elantra N.
Vetrom ošľahaný interiér obsahuje dve športové sedadlá OMP a volant ovládaný systémom WRC Powertrain Drive Control Logic. Ako už z názvu vyplýva, je prevzatý z rally áut a umožňuje flexibilne upravovať výkon, citlivosť akcelerátora a rekuperačného brzdenia, ako aj rozloženie trakcie medzi nápravy. Vopred nakonfigurovaný režim Rally simuluje správanie skutočného pretekárskeho vozidla Hyundai i20 N Rally 1 WRC, ktoré momentálne vedie svetový šampionát. Elektronická ručná brzda je tiež požičaná z pretekov. Pre pôsobivý zvukový doprovod je nainštalovaný systém N Active Sound+ s dvoma reproduktormi, pre ktoré zadné krídla fungujú ako rezonátory.
Pohon prototypu Hyundai RN24 je prevzatý priamo zo sériového elektromobilu Hyundai Ioniq 5 N. Jeho dva motory (jeden na každej náprave) vyvinú celkovo 650 koní a 770 Nm. Kapacita trakčnej batérie zostala zachovaná (84 kWh), no vzhľadom na skutočnosť, že rázvor prototypu je o 340 mm kratší ako u sériového elektromobilu, bolo potrebné preusporiadať články batérie. Zmenšené rozmery a absencia karosérie spôsobili, že RN24 bol o 350 kg ľahší ako Ioniq 5 N, hoci konečný výsledok bol stále značných 1880 kg. Napriek tomu je zrýchlenie na 100 km/h 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 240 km/h.
Rovnako ako predchádzajúce výtvory programu Rolling Lab, aj nový Hyundai RN24 bude slúžiť na testovanie nových riešení, ktoré budú použité v budúcich elektromobiloch Hyundai N.