Hyundai Kona N je prvé SUV v rodine N. Ponúkne výkon 280 koní a množstvo noviniek.
27. apríla 2021Automobilka Hyundai už niekoľko týždňov zverejňuje informácie o novom Hyundai Kona N. Najprv boli zverejnené fotografie vozidla s kamuflážou a neskôr boli odhalené aj nejaké technické údaje. Dnes sa môžeme pozrieť na Kona N absolútne do detailu.
Dizajn Kona N pôsobí naozaj agresívne. Maska chladiča s písmenom N má špeciálnu vypletanú výplň a športový predný nárazník má nasávacie otvory s červeným lemom dole. Pri pohľade z boku si môžeš všimnúť 19-palcové disky kolies. Vzadu nájdeme krídlo so špecifickým brzdovým svetlom, športový nárazník a dve veľké koncovky výfukov.
V ponuke exteriérových farieb bude:
- Modrá Sonic Blue – nová farba vyhradená pre N SUV – s doplnkami v červenej farbe Tomato Red [uvádzacia farba]
- Čierna perleťová Phantom Black Pearl
- Biela Atlas White
- Sivá metalíza Cyber Grey Metallic
- Sivá perleťová Dark Knight Grey Pearl
- Červená Ignite Red
- Modrá Performance Blue
V interiéri sa nachádza športový volant N, ktorý ponúka čo najlepšie uchopenie a dokonca aj tlačidlá podporujúce dynamickú jazdu. Samozrejmosťou sú kovové pedále, športové sedadlá, špecifická páka prevodovky a páka ručnej brzdy z perforovanej kože.
Nový Hyundai Kona N má pod kapotou motor 2,0 T-GDi s výkonom 280 koní a krútiacim momentom 392 Nm. Motor dostal plochý priebeh, čo znamená viac krútiaceho momentu a výkonu v strednom a vyššom pásme otáčok. Nová vyššia hodnota krútiaceho momentu využíva pri bežných jazdných situáciách viac potenciálu motora. Nová charakteristika motora zároveň zlepšuje zrýchľovanie v stredných a vyšších otáčkach a dodáva vysoký výkon konzistentne bez ohľadu na vonkajšie poveternostné podmienky. Použitá je 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT s dvoma samostatnými spojkami v olejovom kúpeli, čo prispieva k lepšiemu zrýchľovaniu a rýchlejšiemu preraďovaniu smerom nahor. Spojky v olejovom kúpeli majú aj lepšie chladenie. Poháňané sú predné kolesá cez elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál (e-LSD) s označením N Corner Carving Differential, ktorý poskytuje vynikajúce výkony pri prejazde zákrutou. Tento prvok spôsobuje, že vďaka použitiu rôznej veľkosti krútiaceho momentu sa kolesá môžu otáčať rôznymi rýchlosťami v závislosti od zaťaženia vonkajšieho a vnútorného kolesa prednej nápravy. V špecifických podmienkach sa takýmto spôsobom zmenšuje preklz kolies a pri prejazde zákrut sa minimalizuje sklon k nedotáčavosti. Diferenciál N Corner Carving Differential tak dovoľuje, aby vodič prechádzal zákrutami vo vyšších rýchlostiach, čo zvyšuje zábavu z jazdy s novým modelom KONA N. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 240 km/h.
Pre milovníkov zvuku N je pripravený elektronický generátor zvuku Electronic Sound Generator (ESG) umiestnený na paneli karosérie. Tento generátor zvuku zlepšuje pôžitok z jazdy. Samozrejmosťou je aj variabilná klapka vo výfuku Variable Exhaust Valve System.
Ďalej tu máme systém N Grin Control System, ktorý ponúka zákazníkom vďaka piatim rôznym režimom vyššiu úroveň individuálnych úprav: Eco, Normal, Sport, N a Custom. Týchto päť režimov mení charakter nového modelu KONA N zmenou nastavení motora, stabilizačného systému, zvuku výfuku a riadenia a prispôsobuje ich rôznym jazdným podmienkam.
Nový model KONA N dostal do výbavy elektronicky ovládané adaptívne tlmiče Electronic Controlled Suspension (ECS), ktoré kontrolujú silu tlmenia a prispievajú k zlepšeniu ovládateľnosti a stability. Pre maximálnu zábavu počas jazdy na okruhu možno stabilizačný systém Electronic Stability Control (ESC) úplne vypnúť. Systém kontroly trakcie Traction Control System (TCS) ovláda podľa aktuálnych podmienok jazdné sily za kolesami a v teréne zlepšuje trakciu a obmedzuje ich preklzávanie. Ak systém odhalí, že koleso sa otáča rýchlejšie, ako je požadovaná rýchlosť vozidla, systém TCS upraví výkon motora.
Prevodovka N DCT prináša exkluzívne funkcie zamerané na vysoký výkon, ktoré vyčaria vodičom úsmev na tvári: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift. Tieto prvky zlepšujú schopnosti vozidla tým, že na radenie prevodových stupňov používajú špeciálny softvér.