Hyundai i20 N prešiel aktualizáciou. Čo ponúkne?

Hyundai i20 N prešiel aktualizáciou. Čo ponúkne?

6. októbra 2024 0 Od spiatocka.sk

Kompaktné hothatche sú na pokraji prežitia. Za všetko môžu prísnejšie ekologické predpisy, ktoré robia výrobu takýchto strojov nerentabilnou. Vidno to najmä na európskom trhu, ktorý bol kedysi prioritou hot-hatchov a iných športových vozidiel. Pódium už opustili Ford Fiesta ST, Seat Ibiza Cupra, Renault Clio RS a ďalší hráči. Hyundai tiež začiatkom tohto roka oznámil, že čoskoro ukončí výrobu svojich modelov N poháňaných palivom pre Európu, hoci sú stále v predaji. Na tomto pozadí bola aktualizácia hatchbacku Hyundai i20 N príjemným prekvapením, hoci debut sa neuskutočnil v Európe, ale vo vzdialenej Austrálii.

Základný Hyundai i20 prešiel pred rokom a pol miernou zmenou. Aktualizácia verzie N sa však ukázala byť ešte skromnejšia. Medzi hlavné zmeny exteriéru patrí mriežka chladiča a 18-palcové kované kolesá s novým dvojfarebným dizajnom. Ukrývajú veľké červené brzdové strmene, ktoré majú názov Dynamic Tomato Red. Charakteristické logá Hyundai boli začiernené a ostatné štítky majú odteraz matný povrch namiesto lesklého.

Interiér hatchbacku Hyundai i20 N teraz obsahuje ambientne osvetlenie a nové emblémy na volante a radiacej páke. Multimediálny systém teraz podporuje technológiu Hyundai Bluelink, ktorá poskytuje bezplatné aktualizácie a pripojenie k ďalším sieťovým službám.

Technický komponent neprešiel žiadnymi zmenami. Pod kapotou je štvorvalcový turbomotor 1,6 T-GDi (204 k, 275 Nm), spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s elektronickým systémom, ktorý pri prepínaní upravuje otáčky kľukového hriadeľa (dá sa vypnúť). Hothatch s pohotovostnou hmotnosťou 1190 kg dokáže zrýchliť na „stovku“ za 6,7 ​​sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 230 km/h.

Hyundai i20 N má oproti základnému hatchbacku upravenú geometriu, iné pružiny, tlmiče a stabilizátory a svetlá výška je znížená o 10 mm. Podvozok je na dvanástich miestach vystužený pre zvýšenie tuhosti karosérie. Mechanizmus riadenia s elektrickým posilňovačom namontovaným na hriadeli je trochu „ostrejší“: prevodový pomer sa zníži z 12,4 na 12,0.

Aktualizovaný hothatch Hyundai i20 N sa dostane na austrálsky trh v novembri s cenami od 35 500 AUD (24 300 USD), čo je o 500 miestnych dolárov drahšie ako model pred aktualizáciou. V Nemecku stojí i20 N teraz od 25 660 eur. Mimochodom, je zaujímavé, že Austrália je jedinou krajinou na svete, kde sa predávajú všetky štyri modely Hyundai N, i20 N, i30 N , i30 sedanN (miestny názov pre sedan Elantra N) a elektromobil Ioniq 5 N.