Hyundai i20 N prešiel aktualizáciou. Čo ponúkne?
6. októbra 2024Kompaktné hothatche sú na pokraji prežitia. Za všetko môžu prísnejšie ekologické predpisy, ktoré robia výrobu takýchto strojov nerentabilnou. Vidno to najmä na európskom trhu, ktorý bol kedysi prioritou hot-hatchov a iných športových vozidiel. Pódium už opustili Ford Fiesta ST, Seat Ibiza Cupra, Renault Clio RS a ďalší hráči. Hyundai tiež začiatkom tohto roka oznámil, že čoskoro ukončí výrobu svojich modelov N poháňaných palivom pre Európu, hoci sú stále v predaji. Na tomto pozadí bola aktualizácia hatchbacku Hyundai i20 N príjemným prekvapením, hoci debut sa neuskutočnil v Európe, ale vo vzdialenej Austrálii.
Základný Hyundai i20 prešiel pred rokom a pol miernou zmenou. Aktualizácia verzie N sa však ukázala byť ešte skromnejšia. Medzi hlavné zmeny exteriéru patrí mriežka chladiča a 18-palcové kované kolesá s novým dvojfarebným dizajnom. Ukrývajú veľké červené brzdové strmene, ktoré majú názov Dynamic Tomato Red. Charakteristické logá Hyundai boli začiernené a ostatné štítky majú odteraz matný povrch namiesto lesklého.
Interiér hatchbacku Hyundai i20 N teraz obsahuje ambientne osvetlenie a nové emblémy na volante a radiacej páke. Multimediálny systém teraz podporuje technológiu Hyundai Bluelink, ktorá poskytuje bezplatné aktualizácie a pripojenie k ďalším sieťovým službám.
Technický komponent neprešiel žiadnymi zmenami. Pod kapotou je štvorvalcový turbomotor 1,6 T-GDi (204 k, 275 Nm), spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s elektronickým systémom, ktorý pri prepínaní upravuje otáčky kľukového hriadeľa (dá sa vypnúť). Hothatch s pohotovostnou hmotnosťou 1190 kg dokáže zrýchliť na „stovku“ za 6,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 230 km/h.
Hyundai i20 N má oproti základnému hatchbacku upravenú geometriu, iné pružiny, tlmiče a stabilizátory a svetlá výška je znížená o 10 mm. Podvozok je na dvanástich miestach vystužený pre zvýšenie tuhosti karosérie. Mechanizmus riadenia s elektrickým posilňovačom namontovaným na hriadeli je trochu „ostrejší“: prevodový pomer sa zníži z 12,4 na 12,0.
Aktualizovaný hothatch Hyundai i20 N sa dostane na austrálsky trh v novembri s cenami od 35 500 AUD (24 300 USD), čo je o 500 miestnych dolárov drahšie ako model pred aktualizáciou. V Nemecku stojí i20 N teraz od 25 660 eur. Mimochodom, je zaujímavé, že Austrália je jedinou krajinou na svete, kde sa predávajú všetky štyri modely Hyundai N, i20 N, i30 N , i30 sedanN (miestny názov pre sedan Elantra N) a elektromobil Ioniq 5 N.